همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی اعلام کرد: روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و دما در شمال غرب کشور ۴ تا ۶ و سواحل شمالی کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، گفت: سه شنبه 95/11/26 با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش باران و برف و در بخش هایی از جنوب و جنوب شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی بارش برف ادامه خواهد داشت.

وی شدت بارش ها را در این در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و نیمه شرقی بوشهر اعلام نمود و افزود: همچنین برای مناطق شمال غرب، سواحل غربی خزر و برخی مناطق غرب کشور بارش برف پیش بینی می شود و در جنوب شرق کشور نیز به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک رخ خواهد داد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش طی چهارشنبه 95/11/27 در جنوب، برخی مناطق شرق و جنوب شرق، شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر، افزود: در این روز با ورود سامانه بارشی جدیدی، بارش در شمال غرب تقویت شده و به دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و جنوب غرب کشور گسترش می یابد.

وظیفه با بیان این که شدت بارش در این روز در کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان به شکل برف و در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و نیمه غربی کرمان و هرمزگان به شکل رگبار باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید خواهد بود، خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه سامانه بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و شدت بارش در فارس، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، نیمه غربی هرمزگان و کرمان به صورت رگبار باران و گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید و در برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی، شمال زنجان به صورت برف خواهد بود و در گیلان و مازندران بارش باران شدت خواهد داشت.

وی تصریح نمود: روز پنجشنبه در شمال غرب کشور دما 4 تا 6 درجه سلسیوس و در سواحل شمالی کشور 5 تا 8 درجه کاهش می یابد.

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جاده های کوهستانی واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز به علت بارش برف لغزنده خواهد بود.

کد خبر 362113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha