سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

بی‌حوصلگی‌های رئیس دولت تدبیر و امید در برنامه‌های صبحگاهی به اعضای هیأت دولت هم سرایت کرده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح روز گذشته برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روز اول حضور در ساختمان قدیمی میدان بهارستان مقابل نمایندگان رسانه‌های گروهی نشسته بود، گوشه‌هایی از این عادت مسری را در رفتارش نشان داد.

سیدرضا صالحی‌امیری

به گزارش همشهري، سيدرضا صالحي‌اميري كه 11 آبان 95 با رأي نمايندگان مجلس راهي ساختمان وزارت ارشاد شد، پس از پشت سر گذاشتن يك جشنواره فيلم فجر پرحاشيه مقابل خبرنگاران نشست و پس از يك گزارش عملكرد كوتاه، پاسخگوي پرسش‌ها شد. او كه سخنانش را با تأكيد بر گفتمان فرهنگي و اعتدال آغاز كرده بود، گاهي از دادن پاسخ‌هاي روشن و صريح طفره مي‌رفت و گاهي با بي‌حوصلگي و بدخلقي با نمايندگان رسانه‌ها برخورد مي‌كرد.

صالحي‌اميري در سخنان ابتدايي خود 4عنصر عقلانيت، انسجام، تنوع و ديانت فرهنگي را اساس كار وزارت ارشاد در دولت يازدهم خواند و در ادامه افزود: راهكار رسيدن به اعتدال فرهنگي، گفت‌وگوي فرهنگي است كه درنهايت انسجام و وفاق را درپي دارد. رفع دغدغه‌هاي رهبري در حوزه فرهنگي و وفاداري به گفتمان حاكم در نظام فرهنگي كه فرموده‌هاي رهبري است، از ديگر موارد مهم و مورد توجه در وزارت ارشاد است.

  • توزيع عادلانه فرهنگ

بردن جشنواره‌ها، نمايشگاه‌ها و يارانه‌ها به ديگر مناطق ايران، اهميت دادن به اصحاب فرهنگ و هنر و ايجاد امنيت فكر، بيان و قلم از ديگر موضوع‌هاي مهم در سخنان وزير بود كه چنين ادامه يافت: امور فرهنگي بايد به اصناف واگذار شود و من تا وقتي در وزارت ارشاد هستم، به موضوع شتاب خواهم داد. در طول برنامه ششم وزارت ارشاد علاوه بر متولي بودن، نقش حمايتي و نظارتي خواهد داشت و دولت براساس وعده‌اي كه داده، به‌تدريج امور فرهنگي را به نهادها واگذار مي‌كند.

وي درباره موضع وزارت ارشاد در مورد صدور مجوز كنسرت استاد محمدرضا شجريان گفت: همه ما برای ایشان آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم در ایام فاطمیه با دعای خیر مومنان شفای عاجل پیدا کند. ما مجوز آلبوم استاد شجريان را صادر و پیام خود را به اصحاب فرهنگ و هنر منتقل کردیم. ايشان از شخصیت‌های بزرگ فرهنگ و هنر ايران و مورد تکریم ماست.

  • درباره گنجينه موزه هنرهاي معاصر

صالحي‌اميري درباره گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران كه پرسش مشترك بسياري از خبرنگاران بود، گفت: موزه قرار بود آثار را به نمايشگاهي در موزه برلين ببرد كه آن موقع يك ابهام حقوقي مطرح شد. بعد از ورود من به وزارتخانه، با دولت مكاتبه كردم تا موضوع بررسي شود. مسئله به كميسيون فرهنگي دولت رسيد و مورد توجه قرار گرفت و هم‌اكنون از خروج آثار جلوگيري شده است و ارسال آثار منوط به تأييد و تصويب دولت است.

  • معرفي رئيس كتابخانه ملي

وزير ارشاد كه پس از گرفتن رأي اعتماد مجلس از رياست سازمان اسناد و كتابخانه ملي كناره‌گيري كرد، در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهري درباره انتخاب جانشين خود براي حضور در ساختمان تپه‌هاي عباس‌آباد گفت: در اين‌باره با رئيس‌جمهور صحبت‌ كرده‌ام و در چند روز آينده، رئيس جديد كتابخانه ملي معرفي مي‌شود. اين در حالي است كه كتابخانه ملي بيش از 3‌ماه است رئيس ندارد و رفتن احمد مسجدجامعي به آنجا هم تحت‌تأثير حادثه پلاسكو متوقف شد.

  • گلايه وزير از هفت و پاسخ مديران تلويزيون

سيدرضا صالحي‌اميري در حالي بخشي از نشست خبري خود را به تعريف از هيأت‌هاي انتخاب و داوري جشنواره فيلم فجر پرداخت كه بسياري معتقدند دوره سي‌و‌پنجم يكي از پرحاشيه‌ترين ادوار تاريخ فيلم فجر بوده است. وزير ارشاد ماجراي «كنار گذاشتن 10فيلم فمينيستي و ضدارزش» را هم از اساس رد كرد و گفت: حرف‌هاي من بد منعكس شده بود!

وي همچنين از نارضايتي رسمي خود از عملكرد برنامه «هفت» خبر داد و رفتار مجريان آن را غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي با هدف تخريب جشنواره توصيف كرد. اين در حالي است كه مديران ارشد شبكه3روز گذشته حمايت خود را از متوليان هفت آشكار اعلام كردند و اين برنامه به سنت گذشته روي آنتن مي‌رود.

کد خبر 362119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha