همشهری آنلاین: مدیرعامل موسسه همشهری گفت: عملکرد موسسه همشهری منطبق بر قوانین ناظر بر شرکت‌ها و موسسات مطبوعاتی است و غیر از فعالیت فرهنگی و مطبوعاتی هیچگونه فعالیت اقتصادی ندارد.

مهدي ذاكري مديرعامل موسسه همشهري و رييس شوراي اطلاع رساني شهرداري تهران، در رابطه با ادعاي يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران درباره عدم واريز منابع و درآمدهاي اين موسسه به حساب متمركز شهرداري تهران اظهار داشت: شركت همشهري در چارچوب قانون تجارت اصلاحي سال 1347 تشكيل شده و اركان آن متشكل از مجمع عمومي، هيات مديره، مدير عامل و بازرس و حسابرس قانوني است.

وي افزود:‌ به منظور رعايت قانون تجارت كليه حسابهاي شركت از جمله حسابهاي بانكي بايستي در قالب حسابهائي به نام شركت همشهري و با امضاء مجاز تعيين شده توسط هيات مديره بمنظور دريافتها و پرداختها در چارچوب آيين نامه معاملات شركت نگهداري و به ثبت برسد و با توجه به اينكه شركت همشهري شركت دولتي محسوب نمي‌شود بنابراين مقررات مربوط با قانون مالياتي و قانون ماليات بر ارزش افزوده و ساير قوانين ناظر بر شركتهاي تجاري بر آن حاكم بوده و تمركز وجوه آن در حسابهاي شهرداري تهران خلاف اساسنامه و قانون تجارت است.

مديرعامل موسسه همشهري افزود:‌ همچنين شركت همشهري از طريق درآمدهاي مربوط به خود اداره مي‌شود و هيچگونه كمك و اعتباري از شهرداري تهران دريافت نمي كند. چنانكه از بدو تاسيس تا كنون هيچ مبلغي از سوي شوراي اسلامي شهر به همشهري تخصيص داده نشده است.

ذاكري تصريح كرد: همچنين سود حاصل از عمليات و فعاليت موسسه همشهري در چارچوب اساسنامه و قانون تجارت توسط مجمع عمومي ساليانه تعيين و به حساب سهامداران كه شهرداري تهران و سازمانهاي وابسته مي‌باشند واريز مي‌شود.

وي در پايان اشاره كرد: بر اساس تصميم كمسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران موسسه همشهري به منظور شفافيت منابع مالي، حسابهاي بانكي درآمدي خود را مشخص و به شورا و شهرداري تهران نيز اعلام نموده است و هيچ گونه ابهامي در اين زمينه وجود ندارد.

کد خبر 362120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha