سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

عماد مصطفی، سفیر سوریه در چین اعلام کرده که ۵ هزار نفر از تروریست‌های حاضر در سوریه، از اهالی منطقه شمال غربی چین هستند و در گروه‌های افراطی این کشور حضور دارند.

سوریه

سفير سوريه در گفت‌وگو با خبرگزاري اسپوتنيك اعلام كرده كه تعداد تروريست‌هاي چيني در سوريه به مرور زمان بيشتر شده و هم‌اكنون به بيش از 5هزار نفر رسيده است. او همچنين تأكيد كرده كه بسياري از اين تروريست‌ها به همراه خانواده خود وارد سوريه شده‌اند و به همين‌خاطر در شبكه‌هاي اجتماعي تصاوير فراواني از بچه‌هاي چيني كه كلاشنيكف و شمشير در دست دارند، ديده مي‌شود. به گفته عماد مصطفي 100درصد تروريست‌هاي چيني از مرزهاي تركيه وارد سوريه شده‌اند.

به گفته او نيمي از اين افراد از اعضاي داعش و نيمي ديگر به جبهه النصره (وابسته به القاعده) پيوسته‌اند. او در اين گفت‌وگو تأكيد كرد: تركيه اكنون در حال نبرد با داعش است اما بيشتر از 5-4سال تمام نيروهاي خارجي داعش از تركيه وارد سوريه مي‌شدند. اين يك واقعيت تلخ است.

به گفته سفير سوريه بيشتر اين افراد از منطقه سين‌كيانگ در شمال‌غربي چين هستند. مسلمانان اقليت اويغور سال‌هاست كه در اين منطقه به سياست‌هاي دولت چين عليه خود معترض هستند. سفير سوريه همچنين درباره روابط تجاري سوريه و چين گفت: چين بزرگ‌ترين شريك تجاري دمشق است و حدود 80درصد از تجارت خارجي سوريه با چين انجام مي‌شود.

  • تأييد استفاده آمريكا از تسليحات اورانيوم رقيق شده

مقام‌هاي ارتش آمريكا روز گذشته به ‌صورت رسمي تأييد كردند كه اين كشور در حملات خود به سوريه و عراق از تسليحات حاوي اورانيوم رقيق شده استفاده كرده است. اين تسليحات مي‌تواند باعث ابتلاي غيرنظاميان به بيماري‌هاي مختلف ازجمله سرطان شود. همچنين گزارشي جديد نشان مي‌دهد كه جنگنده‌هاي آمريكا در حملات خود در سوريه 5 برابر بيشتر از روسيه باعث كشتار غيرنظاميان شده‌اند. يك گروه حقوق بشري گزارش داده كه حملات ائتلاف آمريكا در‌ماه ژانويه باعث كشته شدن 252غيرنظامي سوري شده و در مقابل اين آمار براي روسيه 48نفر بوده است.

کد خبر 362130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha