چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرحله نهایی رای‌گیری از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار آغاز شده و تا شش روز دیگر ادامه خواهد داشت.

سینما

به گزارش ایسنا، فصل جوایز سینمایی به تدریج به ایستگاه پایانی خود یعنی جوایز سینمایی اسکار رسیده و مرحله رای‌گیری نهایی این جوایز در شاخه‌های گوناگون نیز از تاریخ ۱۳ فوریه آغاز شده و تا ۲۱ فوریه (سوم اسفند) ادامه خواهد داشت و پس از ان باید منتظر اعلام برندگان در مراسم اعطای جوایز اسکار باشیم.

امسال فیلم موزیکال «لالالند» که پیش از این جایزه گلدن گلوب و بفتا را نیز به دست آورده، با نامزدی در ۱۴ شاخه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد، بازیگر زن، فیلمنامه اصلی و تصویربرداری پیشتار جوایز اسکار است.

پیش از این و در تاریخ جوایز سینمایی اسکار تنها دو فیلم «تایتانیک» و «همه چیز درباره ایو» دو فیلمی بودند که در ۱۴ شاخه نامزد جایزه اسکار شده بودند و فیلم «مری پاپینز» نیز با ۱۳ نامزدی رکورددار فیلم‌های موزیکال بود.

در زمینه کسب جوایز اسکار «تایتانیک» در کنار فیلم‌های «بن هور» (۱۹۵۹) و «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» با کسب ۱۱ جایزه رکورددار هستند و باید منتظر ماند و دید «لالا لند» از ۱۴ نامزدی در شاخه‌های گوناگون در نهایت مراسم اسکار را با چند جایزه ترک می‌کند.

پس از فیلم «لالا لند»، دو فیلم «مهتاب» و «ورود» هر کدام با ۸ نامزدی، فیلم‌های «منچستر کنار دریا»، «شیر»و «ستیغ‌اره‌ای» با ۶ نامزدی و «حصارها» با ۴ نامزدی قرار دارند.

امسال فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران نیز یکی از پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی است و فرهادی برای کسب دومین جایزه اسکار خود با فیلم‌های «تونی اردمن» (آلمان)، «مردی به نام اُو» (سوئد)، «سرزمین مین» (دانمارک) و «تنا» (استرالیا) رقابت دارد.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار  روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

کد خبر 362227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha