چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

حسن برزیده: درباره انقلاب اسلامی‌کتاب‌های زیادی منتشر شده و می‌توان گفت فرد علاقه‌مند به مطالعه در این حوزه با منابع قابل توجهی مواجه است که هرکدام برشی از تاریخ را روایت کرده‌اند.

حسن برزیده

يكي از جذاب‌‌ترين گونه‌ها در ميان كتاب‌هاي مرتبط به تاريخ انقلاب، خاطرات شفاهي مبارزان و افرادي است كه در مسير مبارزه سر از زندان‌هاي دوره پهلوي درآورده‌اند. در حوزه خاطرات شفاهي انقلابيون، خاطرات احمد احمد بسيار جذاب است و البته در كنارش مي‌توان به خاطرات عزت شاهي هم اشاره كرد.

عزت شاهي از جمله مبارزان دوره ستمشاهي است كه سال‌هاي زيادي را در مسير مبارزه سپري كرده و زماني طولاني هم در زندان بوده است. يكي از ويژگي‌هاي خاطرات عزت شاهي، لحن روان و جذاب اين كتاب است. عزت شاهي به عنوان فردي كه شكنجه‌هاي فراوان شده و مصيبت‌هاي زيادي را تحمل كرده در بيان خاطراتش لحني صميمانه اختيار كرده كه باعث شده كتاب به دل مخاطب بنشيند.

لحن بي‌شيله پيله او باعث همراهي خواننده هنگام مطالعه اين كتاب پرحجم مي‌شود. براي پاسخ‌دادن به سؤالات نسل جوان كه اين پرسش مهم را مطرح مي‌كنند كه چرا انقلاب كرديم، رجعت به آثاري كه پيرامون اين موضوع منتشرشده مي‌تواند مفيد فايده باشد. به‌خصوص خاطرات دست اول افرادي كه مستقيما در صحنه مبارزه حضور داشته‌اند و هر يك صفحاتي از تاريخ پرورق انقلاب را به خود اختصاص داده‌اند. كتاب خاطرات عزت شاهي به عنوان روايتي صميمانه از يك مبارزه ثابت‌قدم مي‌تواند گزينه مناسبي براي مطالعه تاريخ انقلاب باشد. اين كتاب را انتشارات سوره مهر منتشر كرده است.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 362250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha