چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست خبری اسایشگاه کهریزک صبح امروز ۲۷ بهمن ماه با حضور صوفی نژاد مدیر اسایشگاه و معاونین این مجموعه با موضوع بررسی مشکلات و چالش‌های عمرانی در محل این مجموعه برگزار شد.

نشست خبری اسایشگاه کهریزک

محسن پزشکی مدیر روابط اسایشگاه خیریه کهریزک در اغاز این نشست ضمن ارایه تاریخچه‌ای از اسایشگاه کهریزک گفت: این مجموعه با 45 سال قدمت امروز برند اصلی فعالیتها در حوزه سلامت نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه است که در زمینه فعالیتهای علمی و مرتبط به سالمندی ارایه خدمت می کند.

وی با اشاره به اینکه، بنابر نیاز جامعه واحد شماره دو در محمد شهر کهریزک ده سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد اظهار داشت:دو هزار و پانصد نفر در آسايشگاه تهران و استان البرز ارایه خدمت می کند.

وی با تاکید بر خدمات درمانگاه جوادالائمه در افسریه که تحت پوشش آسايشگاه است افزود:هر روز 1200تا 1500نفر به صورت سرپایی از خدمات این مجموعه استفاده می کنند.
پزشکی به برنامه‌های ویژه این مجموعه در استانه سال نو اشاره کرد و گفت: آسايشگاه خیریه کهریزک از روز چهار شنبه‌سوری تا تعطیلات نوروزي برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده که از ان جمله می توان به همایش ویژه سال نو با حضور حداکثری خیرین اشاره کرد.

محمد رضا صوفی نژاد مدیر آسايشگاه خیریه کهریزک در ادامه این نشست اظهار داشت: آسايشگاه خیریه کهریزک با ارايه خدمت به بیش از دو هزار مددجو از افرادي که در اسیب پذیرترین دوران زندگی هستند ارایه خدمت می کند کسانی که تقدیر و تقصیراز عوامل حضور آنها در این مجموعه هستند.

وی با اشاره به اینکه آسايشگاه در 24بخش به همت خیرین تامین بودجه می شود افزود: میانگین دریافتی از هر مددجو هشتادو پنج هزار تومان بوده که از این میام 80درصد مددجویان هیچ مبلغی پرداخت نمی کنند و بیست درصد آنها بازنشسته هایی هستند که حقوق مستمری دریافت می کنند که در صورت نیاز این مبلغ با خانواده های آنها تقسیم می شود.
وی با تاکید بر اینکه متوسط هزینه نگهداری هر مددجو در سال گذشته 2ملیون تومان بوده افزود:سازمان بهزیستی به بخشی از مددجویان که خود معرفی کرده مبلغ پانصد هزار تومان یارانه به آسايشگاه کهریزک پرداخت می کند.

صوفی نژاد با تاکید بر اینکه حدود 60درصد مددجویان این مرکز دارای مشکل بی اختیاری هستند بیان کرد:هر ساله بیش از یک میلیارد تومان صرف خرید پوشینه مددجویان می شود.
مدیر آسايشگاه با اشاره به اینکه آسايشگاه کهریزک برای تامین حقوق پرسنل، عیدی و پاداش آنها و هزینه های مددجویان تا پایان فروردین مبلغ پانزده میلیارد بودجه نیاز دارد تصریح کرد:هر ساله بیش از 36میلیارد تومان هزینه این مجموعه بوده که 18درصد ان را سازمان های دولتی تامین می کنند.

وی با تاکید بر اینکه آسايشگاه خیریه کهریزک عزت نظام است اظهار داشت: درحال حاضر 9بخش آسايشگاه کهريزك نیاز به بازسازی دارد که برای مرمت و بازسازی ان مبلغ. 700 میلیون تومان بودجه نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آسايشگاه کهریزک 2000 اقا و خانم نیکوکار دارد که در طول هفته وظیفه استحمام مددجویان را انجام می‌دهند افزود: در حال حاضر 10حمام از مجموعه 18حمام بخش ها نیاز به مرمت و بازسازی دارد که برای اين امر بودجه ای بالغ بر پانصد و هشتاد میلیون تومان بودجه نیاز است.

صوفی نژاد با تاکید بر اینکه با توجه به بحران اقتصادی جامعه آسايشگاه کهریزک نیز با چالش های عمرانی ویزه ای مواجه شده گفت:تمامی هزینه های اب برق گاز و طرح ترافیک بدون هیچ کمکی توسط این مجموعه تامین می شودکه در بسیاری از مواقع این مرکز را دچار مشکل می کند.

وی اظهار داشت: اتوبوس‌های فرسوده، وسایل داخل بخش‌ها از جمله تلوزیون و یخچال و ....بسیار فرسوده هستند که نیازمند حمایت خیرین می‌باشند.

فریبرز بختیاری معاون سلامت آسايشگاه کهریزک در ادامه این نشست افزود: عدم وجود فضای مناسب نگهداری از معلولین در منزل و اجتماع یکی از علل حضور مددجویان در این مرکز است که متاسفانه معلولیت‌های فرهنگی یکی ازدلایل ان است که اگر فضای مناسب برای آنها فراهم شود مجبور به حضور در کهریزک نیستند.
وی ادامه داد: آسايشگاه کهریزک تفاهم نامه ای با دانشگاه علمی کاربردی انجام داده که در صورت تصویب ان مرکز اموزشی علمی کاربردی با هدف اموزش مراقبت سالمندی احداث خواهد شد.

پورفهیم معاون توانبخشی آسايشگاه خیریه کهریزک در پایان این نشست اظهار داشت: 305 نفر در سطح تهران از خدمات تیم مراقبت در منزل آسايشگاه کهریزک نظیر ویزیت در منزل، کاردرمانی، فیزیوتراپی، اردوهای تفرحی، فرهنگی و ....استفاده می کنند.

وی با تاکیدبراینکه هشت نفر از معلولان که در بخش زندگی می کنند توانسته اند با حمایت توانبخشی به اغوش خانواده برگردند افزود:راه اندازی مرکز روزانه خدمات به معلولان جسمی حرکتی از جمله طرح های آسايشگاه کهریزک است که با بهره برداری از ان معلولان جنوب شهر تهران می توانند از اموزش های مهارت های زندگی و ....بهره‌مند شوند.

کد خبر 362261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha