پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ششمین دوره مسابقات ملی سلام کاپ با حضور بیش از ٢هزار و ٢٠٠ دانش‌آموز ایرانی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران آغاز شد.

مسابقات دانش آموزی

به گزارش ایرنا، مدير برگزاري اين مسابقات ضمن اعلام اين خبر گفت: مسابقات ملي سلام کاپ در دو مرحله تئوري و عملي برگزار مي شود. مرحله تئوري روز بيست و يكم بهمن ماه برگزار شده و مرحله عملي آن امروز در بخش دختران و فردا در بخش پسران برگزار مي شود.

مهدي شاه‌حسيني، با بیان این‌که در این دوره از رقابت‌ها ١٠٠٠ شرکت‌کننده دختر و ١٢٠٠ شرکت‌کننده پسر از استانهای اصفهان، تهران، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان شرقی و سمنان به رقابت با یکدیگر مي‌پردازند، اظهار کرد: اين مسابقات در 6 ليگِ رباتیک، هوافضا، سازه ماکارونی، ماشین‌های شیمیایی، برنامه‌نویسی و پروژه‌های پژوهشی و 28 رشته ربات‌های مسير ياب، امدادگر الف و ب ، جنگجو، فوتباليست و گلايدر، هاوركرافت، راكت آبى، سازه راندمانى، سازه فشارى و هدفمند، مکانیک، الکترونیک، هنر و عکاسی، معماری، شیمی، ادبیات، کامپیوتر و ریاضی، برنامه نويسى، ماشين هاى شيميايى، علوم انسانی، فیزیک، اخترفیزیک، زیست و مکاترونیک برگزار می‌شود.

وی درباره بخش تئوری مسابقات پژوهشی سلام‌کاپ گفت: بخش تئوری 40 درصد از امتیاز نهایی هر تیم را شامل می‌شود و در این بخش تسلط دانش آموزان بر سازوکارهای علمی موجود در دست سازه‌هایشان مورد بررسی قرار مي گيرد.
شاه حسيني تصریح کرد: همچنین در بخش پروژه‌های پژوهشی که شامل تحقیقات،‌ مقالات و اختراعات در حوزه‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، زیست‌پزشکی، هنر، معماری، ادبیات و علوم انسانی است، داوری نهایی صورت گرفته و آثار برتر فردا مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته شاه‌حسینی، امروز شرکت‌کنندگان دختر در دانشگاه شهید رجایی به رقابت می‌پردازند و فردا دانش‌اموزان پسر در مسابقات شرکت می‌کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات، ارائه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان است و این مسابقات از نظر کمیت رشته‌ها در کنار مسابقات تبیان جامع‌ترین رقابت دانش‌آموزی در كشور محسوب مى شود.

مدير ششمين دوره مسابقات ملي سلام‌کاپ یادآور شد: بخش عملی اين مسابقات تا فردا در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 362268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha