همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله پنجشنبه در همایش "سروران پیروزی" که حزب‌الله لبنان هر ساله برای شهدای فرمانده برگزار می‌کند، سخنرانی کرد و به بررسی آخرین تحولات منطقه پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، سید حسن نصرالله،‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (پنجشنبه) در همایش "سروران پیروزی" که حزب‌الله لبنان هر ساله برای شهدای فرمانده برگزار می‌کند، سخنرانی کرد. این همایش به طور همزمان در شهرک‌های النبی شیت، جبشیت و طیردبا برگزار شد.

سید حسن نصرالله در ابتدا تاکید کرد: همه بدانند که تصویر واقعی ما همان تصویر مقاومت اسلامی در لبنان است که تصویر شهید شیخ راغب حرب، سید عباس موسوی و عماد مغنیه است که الگوی ما و تمام نسل‌های آینده به خاطر تواضع، صداقت و اخلاص آنان نسبت به مسائل امت هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد : به حضرت امام خمینی (ره)، امام خامنه ای (حفظه الله)، مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.

وی افزود: پس از گذشت ۳۲ سال از شهادت شیخ راغب حرب، ۲۵ سال از شهادت شیخ عباس موسوی و ۹ سال از شهادت شیخ عماد مغنیه نسبت به تعهدمان در زمینه ادامه مسیر آنان تاکید کرده و می‌کوشیم به نسل‌های فعلی بدانند رهبران مقاومت که با صداقت، اخلاص و جهادشان این پیروزی‌ها را به فضل خداوند متعال آفریدند، چه کسانی هستند.

وی افزود: آنان سروران پیروزی هستند، پیروزی که توسط آنان هر روز تحقق می‌یافت وقتی که در قید حیات بودند، آنان سروران پیروزی حتی پس از شهادتشان هستند چون آن را با خونشان ساختند، آنان سروران هر پیروزی در مسیرمان هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد : وقتی امروز از پیروزی عظیم در سوریه بر طرح تکفیری آمریکایی سخن می‌گوییم که متکی به قدرت‌های منطقه‌ای و هدفش انهدام ملت‌ها ، کشورها و جنبش‌های مقاومت در منطقه بود و یا وقتی از پیروزی در کنار سوری‌ها سخن می‌گوییم در واقع، منظورمان آن است که شهدا، سروران این پیروزی هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: از سال ۲۰۰۶ تاکنون ما شاهد تهدیدات اسرائیل هستیم حتی اگر تحریک آمریکایی درباره وقوع جنگ اسرائیل وجود داشته باشد این ما را نگران نمی‌کند. آنچه که اسرائیل را از هر گونه تجاوز به لبنان بازمی‌دارد قدرت مقاومت و فضای داخلی لبنان به لطف حضور میشل عون رئیس‌جمهور لبنان است. مساله اساسی برای اسرائیل با هدف تجاوز به لبنان امکان تحقق پیروزی حتمی در جنگ است که اصلا محقق نمی‌شود. حمایت آمریکا از اسرائیل برای دست به جنگ زدن علیه لبنان برای اسرائیل کافی نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره نگرانی اسرائیل درباره ذخایر آمونیاک در فلسطین اشغالی گفت: از اسرائیل می‌خواهم تاسیسات هسته‌ای دیمونا را منهدم کند. ما تاسیسات هسته‌ای دیمونا را که تهدیدی بر منطقه است به تهدیدی علیه اسرائیل تبدیل می‌کنیم. خارج کردن ماده آمونیاک با کشتی از شمال فلسطین دلیلی بر قدرت مقاومت است. از نظر اسرائیلی‌ها این میزان از ذخایر آمونیاک معادل پنج بمب هسته‌ای است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: به رهبران دشمن می‌گویم ما می‌دانیم شما برای عملیات منحصر به فرد جدیدی نقشه می‌کشید و به شمایی که خود را برای هر جنگی در آینده آماده می‌کنید می‌گویم که اشتباه می‌کنید زمانی که تصور می‌کنید اطلاعات شما از ما کافی است. ما دائما چیزی داریم که شما نمی‌دانید و شما غافلگیر خواهید شد. اسرائیل به خاطر هراس‌هایش در حال ساخت دیوار سیمانی بزرگ در مرزهای لبنان است. لشگر گولانی اسرائیل که گفته شده بهترین است در جهان در ورود به محله الشجاعیه غزه در سال ۲۰۱۴ شکست خورد.

وی با اشاره به کنار گذاشتن راهکار دو کشوری از سوی دولت آمریکا افزود: دیروز به طور تقریبا رسمی مرگ روند مذاکرات صلح اعلام شد. هیچ یک از حکام عرب جرات ندارد به حرف نتانیاهو پاسخ دهد یا بر خصومت اسرائیل صحه بگذارد. از این رو صدای رئیس‌جمهور لبنان کشورهای عربی را وقتی از قدس و درگیری اعراب و اسرائیل حرف زد عصبانی کرد. آنچه اطراف ما در جریان است نشانه‌هایی از تسویه حساب منافقان و دروغ‌گویان با ملت فلسطین است. به ملت فلسطین تاکید می‌کنم که وضعیت منطقه این طور باقی نمی‌ماند. مهمترین نوع مقاومت در فلسطین انتفاضه قدس است. نهایت چیزی که اسرائیل به فلسطینی خواهد داد یک حکومت خودمختاری در کرانه باختری است، به این ترتیب غزه تحت محاصره خواهد ماند تا دیگر جایی برای بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌شان وجود نداشته باشد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد، اعدام سه جوان بحرینی یک تصمیم سعودی بود نه بحرینی. اما نظام بحرین بداند که مردم این کشور هرگز تسلیم نخواهند شد. بحرین کشوری است که از سوی عربستان محاصره شده و نیروهای عربستانی ملت بحرین را سرکوب می‌کنند. اخیرا مقامات بحرین به نماد ملت یمن یعنی آیت‌الله عیسی قاسم تعدی کردند. ملت بحرین از شش ماه پیش در پی صدور حکم سلب تابعیت وی شب و روز از او حمایت می‌کنند. کسی که بر اینکه مردم بحرین خسته خواهند شد حساب باز کرده باید به روزهای اخیر و وقایع چند روز گذشته نگاهی بیندازد.

وی درباره یمن گفت: خصومت اماراتی، عربستانی، آمریکایی و انگلیسی علیه یمن وجود دارد. تمامی داده‌های حسی و علمی دال بر آن است که اسرائیل در تجاوز علیه یمن دست دارد. عبدربه منصور هادی تامین غذا نمی‌کند. اکثر مردم یمن با متجاوزان می‌جنگند و یک پایداری اسطوره‌ای را از خود نشان داده‌اند. محاصره، گرسنگی و گسیل کردن مزدوران از جهان به یمن وجود دارد و با این شرایط ارتش عربستان تنها در مرز این کشور می‌جنگد و جرات نکرده جلو برود. ما از تیم‌های تحقیقاتی شنیده‌ایم که عربستان به دنبال راه در رو از این جنگ است تا آبروی خود را حفظ کند و وجهه خود را به عنوان "پادشاه" نگه دارد. مزدورانی از یمن، اردن، افغانستان در جبهه‌های جنگ در یمن می‌جنگند. امارات بخش اساسی در تجاوز علیه یمن است.

وی افزود: ما همچنان در مقابله با طرح‌های اسرائیلی و آمریکایی که کشور ما را هدف قرار داده باقی می‌مانیم و در مسیر پیروزی هستیم. اردوغان، ترامپ و دیگر مسئولان آمریکایی بارها اعتراف کرده‌اند که داعش ساخته آمریکا و عربستان است. هدف از ساخت داعش نابودی سوریه و عراق بود که تولید آمریکا و عربستان است. آمریکا و عربستان مسئول مرگ هزاران تن به دست داعش هستند.

کد خبر 362276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha