همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف سنگین و کولاک که از چهارشنبه ۲۷ بهمن مناطق مختلف این استان را فراگرفته، راه ارتباطی یک هزار روستا را بسته است.

جاده برف

علی هوشیار در گفت‌و‌‌گو با ایرنا با اشاره به اینکه روز گذشته پیش از این در پی بارش برف و کولاک راه ارتباطی یک هزار و 458 روستای آذربایجان شرقی بسته شده بود، افزود: با تلاش راهداران، راه ارتباطی حدود 700 روستا بازگشایی شد اما بارش برف و کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستاها را بست.

وی اظهار کرد: هم اکنون از جمله راه ارتباطی 150 روستای میانه، 130 روستای هشترود، 120 روستای اهر، 120 روستای چاراویماق، 100 روستای مراغه، 100 روستای سراب، 80 روستای کلیبر، 70 روستای هریس و 50 روستای خداآفرین بسته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بارش برف و کولاک عملیات بازگشایی راه‌های روستایی را با مشکل مواجه کرده است، یادآوری کرد: بیش از یک هزار نیروی راهداری با 630 دستگاه برف‌روب سنگین و سبک در حال بازگشایی مسیرها هستند.

به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هم اکنون بارش برف در برخی نقاط استان از جمله تبریز به صورت رگبار و فعالیت سامانه بارشی همراه با باد شدید همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، از امروز ( جمعه) با استقرار هوای سرد دمای هوای استان بین 8 تا 14 درجه کاهش می‌یابد.

آذربایجان شرقی با حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 14 هزار و 761 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و 2 هزار و 758 روستاست.

10 هزار و 60 کیلومتر از مجموع راه‌های استان را راه روستایی تشکیل می‌دهد که در فصل سرما حجم قابل توجهی از فعالیت راه و شهرسازی برای بازگشایی این مسیرها صرف می‌شود.

کد خبر 362305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha