جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

این روزها همه راه‌ها به «ماجرای نیمروز» ختم می‌شود؛ فیلمی که در اختتامیه جشنواره فجر سی و پنجم درخشید، به مذاق تماشاگران و منتقدان خوش آمد و حالا برای آغاز نمایش عمومی در اکران نوروز ۹۶ آماده می‌شود.

خانواده شهدای ترور از بهترین فیلم جشنواره فجر تقدیر کردند

به گزارش همشهري، شايد براي نخستين بار در تاريخ آستان قدس رضوي، تالار همايش حرم امام رضا(ع) ميزبان يك فيلم سينمايي شد و ماجراي نيمروز با حضور محمدحسين مهدويان و سيدمحمود رضوي، كارگردان و تهيه‌كننده براي فعالان فرهنگي مشهد به نمايش درآمد. جلسه نمايش و تقدير از عوامل توليد بهترين فيلم جشنواره امسال شامگاه ۲۷ بهمن در حرم مطهر رضوي برگزار شد.

رضوي كه در مراسم اختتاميه 21بهمن فيلم فجر به تنهايي 3سيمرغ بلورين و زرين برده بود، در هشتمين پاتوق اصحاب هنر و رسانه انقلاب در حرم مطهر امام رضا(ع) يكي از بزرگ‌ترين افتخارهاي خود و همكارانش را اداي دين به شهداي مظلوم ترور دانست. مهدويان هم با اشاره به علاقه خود به روايت خاطرات دوران كودكي گفت: از اينكه ماجراي نيمروز در حرم رضوي به نمايش درآمده بسيار خوشحالم و اميدوارم اين آغاز تبرك قبل از اكران عمومي باشد.

در اين نشست كه فعالان فرهنگي خراسان رضوي هم در آن حضور داشتند، با موافقت حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي، رضوي ۵ سيمرغ بلورين خود را به موزه آستان قدس اهدا كرد. اين نخستين بار است كه يك فيلم سينمايي در حرم مشهد مقدس اكران مي‌شود و تهيه‌كننده آن توفيق دارد سيمرغ‌هاي خود را به گنجينه آستان قدس رضوي اهدا كند. از اين 5سيمرغ، ۳ مورد متعلق به ماجراي نيمروز و 2سيمرغ هم براي «دهليز» و «درباره الي» بود.

بخشي ديگر از برنامه نمايش بهترين فيلم جشنواره سي و پنجم فجر در حرم رضوي، به تقدير پدر شهيد مصطفي احمدي‌روشن و خانواده شهيد نورعلي شوشتري از سازندگان ماجراي نيمروز اختصاص داشت؛ فيلمي كه جزو جدي‌ترين گزينه‌هاي اكران نوروز است و تا چند هفته ديگر در سينماهاي سراسر ايران روي پرده مي‌رود.

کد خبر 362325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha