مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

به دنبال شکایت یکی از شرکت‌های واردکننده اقلام سلامت محور در خصوص دستورالعمل اجرایی نظام ردیابی و رهگیری کنترل اصالت، دیوان عدالت اداری حکم به توقف این طرح تا تعیین تکلیف نهایی داد.

طرح اصالت کالای سلامت محور

به گزارش همشهری، طرح برچسب‌‌گذاری بر روی كالاهای سلامت‌محور كه شامل مواد غذایی وارداتی، لوازم آرایشی و بهداشتی‌و همچنین دارو (داخلی و وارداتی) می‌شد، چندماهی است كه وارد فاز اجرایی شده و بازخوردهای مثبتی نيز داشته است. با استفاده از برچسب‌های زردرنگی كه بر اساس اين طرح بر روي كالاها درج مي‌شود مي‌توان نسبت به استعلام اصالت كالا، قاچاق نبودن و همچنين تاريخ توليد و انقضا و قيمت مصوب آن‌ اطلاع پيدا كرد. با اين حال، برخی از شركت‌های واردكننده و تامین‌كننده كالا نسبت به برخی از موارد و نحوه اجرای آن اعتراض دارند. در تازه‌ترین گام یكی از شركت‌های خصوصی با طرح شكایتی به ديوان عدالت اداری، با ادعای اينكه «دستورالعمل اجرایی نظام رديابی، رهگيری و كنترل اصالت فرآورده‌های سلامت» باعث خسارات و اضرار شده، خواهان توقف اجرای آن شده است. ديوان عدالت اداری نيز پس از برررسی مستندات قانونی رأی به توقف اجرای اين طرح ‌تا زمان تعيين تكليف شكايت داده است.

  • واكنش سازمان غذاودارو: فعلا سكوت!

در واكنش به اين رأی، سازمان غذاودارو و مقامات وزارت بهداشت تاكنون از اظهار نظر رسمی خودداری كرده‌اند. رئيس اين سازمان در حال حاضر همراه‌ وزيربهداشت در سفر كوبا به سر می‌برد. با اين حال يكی از مقامات اين سازمان به خبرنگار همشهری گفت كه فعلا سكوت می‌كنیم اما بلافاصله پس از بازگشت دكتر ديناروند پيگيری‌های لازم انجام خواهد شد.

  • واريز وجوه به حساب يك شركت خصوصی!

در همين رابطه خبرگزاری مهر نوشت: برای اولین بار است که یکی از فعالان اقتصادی، موضوع را به دیوان عدالت اداری ارجاع داده و مدارک و مستندات وی توانسته قاضی دادگاه را مجاب کند که این طرح موجبات ضرر و زیان تامین کنندگان کالاهای شناسنامه دار و قانونی را فراهم کرده و عدالت ایجاب می کند که این طرح متوقف شود. خصوصا بحث واریز وجوه به حساب یک شرکت بخش خصوصی به عنوان پشتیبان این طرح، مورد اعتراض جمعی از واردکنندگان بوده است. آنها معتقدند که وجوه مذکور به جای آنکه به حساب خزانه دولت واریز شود، به حساب دیگری واریز می شود.

طرح اصالت کالای سلامت محور

کد خبر 362352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha