همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: اگر داعش به این سوی مرز بیاید منهدم می‌شود و تیم‌های تروریستی داعش در شمال غرب کشورمان اقدام کرده‌اند و منهدم شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری با اشاره به اقدامات سپاه در مناطق مرزی اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه از سال‌های گذشته مسئولیت ایجاد امنیت در منطقه شمال غرب، غرب و جنوب شرق را بر عهده داشته است.

فرمانده نزسا با بیان اینکه در سال‌های ۸۵ تا ۸۹ اقدامات ضدامنیتی فراوانی در شمال غرب و غرب کشور داشته ایم ادامه، تصریح کرد: این منطقه به دلیل وسعت و وضعیت جغرافیایی خاص مورد تعرض ضد انقلاب قرار می گرفت.

وی افزود: ما از اواخر سال ۸۹ و ۹۰ با ایجاد زیر ساخت‌های امنیتی، زیر ساخت‌ها و پایگاه‌ها، درگیری هایی را در مناطق مرزی داشتیم و بخش‌های وسیعی را باز پس گرفتیم از همین رو اکنون بر ارتفاعات مرزی مستقریم و اشراف اطلاعاتی کاملی داریم.

سردار پاکپور بیان داشت: در جنوب شرق کشور زمانی که ماموریت واگذارشده بود وضعیت مناسب نبود و در مناطق دارزین و ایرانشهر و قصر قند ضد انقلاب عملیات انجام می‌دادند اما ما با هدف ایجاد امنیت به دنبال محرومیت زدایی و ایجاد امنیت بومی را پیگیری کردیم.

سردار پاکپور گفت: در حقیقت با اقدامات ریشه‌ای و پایدار توانستیم امنیت را به مردم منطقه بسپاریم از همین رو با گزینش و پذیرش نیروهای بومی امنیت بومی ۷۰ درصد در اختیار بومیان منطقه قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از پهپاد در نزسا افزود: همه ماموریت های نیروی زمینی اعم از شناسایی و رزمی در ساختار پهپادی نیروی زمینی سپاه است. ما طی سال جاری اقدامات عملیاتی مهمی را انجام دادیم از همین رو تیم های مختلفی را برای مقابله با ضد انقلاب مورد حمایت کشورهای منطقه ارسال کردیم و تیم های ضد انقلاب سرو اباد و اشنویه به هلاکت رسیدند.

فرمانده نزسا تصریح کرد: احداث و بهره برداری از 4035 طرح معیشتی بهره برداری شد و بیش از 800 طرح اخیرا به بهره برداری رسید و بیش از 700 باب مسکونی افتتاح شد یا در دست افتتاح در جنوب  شرق کشور کرمان و بلوچستان و شرق هرمزگان است. 12 بیمارستان صحرایی در جنوب شرق و 7 بیمارستان در عرب کشور افتتاح شد و صد ها عمل جراحی سنگین در این بیمارستان ها انجام شده است. دو بیمارستان هم در سیستان و بلوچستان و خراسان افتتاح خواهیم کرد.

سردار پاکپور گفت: ما در سال 95 چندین رزمایش عمده را انجام دادیم. اولین رزمایش پیامبر اعظم10 در جنوب شرق کشور بود و رزمایش دوم امام علی(ع) بود که در منطقه غرب کشور انجام شد. چندین رزمایش تخصصی داشتیم که رسانه ای نشد از جمله رزمایش اطلاعاتی و جنگال.

سردار پاکپور در پاسخ به این سوال که آیا دولتمردان آمریکایی می‌توانند سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند، گفت: دولتمردان آمریکایی باید خیلی عاقل باشند و دست به این کارها نزنند زیرا آنها نمی‌توانند یک چنین اقداماتی را انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پاسخ به سوالي درباره اینکه آیا داعش توانسته در مرزهای غربی نفوذ کند و اکنون وضعیت پژاک در چه حالی است، عنوان داشت:‌ شمال عراق مخصوصا از مرز ایران-ترکیه- عراق تا سردشت کاملا با عناصر ضد انقلاب و غیردولتی هم مرز بودیم و از سال 88 به قبل بعضی از مرزهای کشورمان به دست گروه‌های ضد انقلاب افتاده بود. ما اکنون در مناطق مرزی مستقر هستیم و پاسگاه و قلعه زده‌ایم و اشراف اطلاعاتی کاملی بر مرزها داریم.

سردار پاکپور درباره اقدامات احتمالی داعش نزدیک مرزها گفت:‌ اخیرا ما هم شنیده‌ایم که برخی اقدامات تروریستی را در استان دیاله داشته‌اند اما تاکنون در مرزهای ما اقدامی نداشته اند و هر حرکتی انجام دهند ما غافلگیر نخواهیم شد اگر داعش به این سوی مرز بیاید منهدم می‌شود و تیم‌های تروریستی داعش در شمال غرب کشورمان اقدام کرده‌اند و منهدم شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه نیروی زمینی سپاه چه کمک‌هایی به مردم سیل‌زده استان‌های جنوب کشور انجام داده گفت: ‌ما در جنوب شرق کشور همین دسته‌های رزمی را سازماندهی کرده‌ایم و کمک‌های زیادی را از قبیل چادر، اغذیه و پتو انجام داده‌ایم. کمک‌های زیادی از سوی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ارائه شده است.

وی گفت: ما از 15 مهر ماه سال گذشته تا 2 تیرماه امسال جاده‌های ارتفاعات قندیل را باز کردیم و نیروهای ما دراین ارتفاعات مستقرند و در این چند ماهه نیروهای ما توسط بالگردهای نیروی زمینی سپاه جابجا شده است. ما همچنین چند صاعقه‌گیر در مناطق شمال غربی کشور نصب کرده‌ایم.

وی افزود: ما در مرزها اشراف اطلاعاتی بسیار بالایی داریم. دشمن تلاش کرده تا کنسول‌گری‌هایی را در مرزها علیه ما ایجاد کند تا به وسیله آن گروهک‌های ضد انقلاب مرده‌ای را فعال کنند که در این زمینه البته همه طرح‌هایشان به شکست ختم شده است.

کد خبر 362399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha