شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

پس از موفقیت نسخه‌های زنده کارتون‌های قدیمی در گیشه سینماهای جهان، حالا نوبت به یکی از خاطره‌انگیزترین انیمیشن‌های تاریخ رسیده تا یاد گذشته‌ها را برای علاقه‌مندان زنده کند.

سینما

به گزارش همشهري، جان فاورو كه سال گذشته ميلادي پروژه 175 ميليون دلاري «كتاب جنگل» را در دنيا به مرز فروش يك ميليارد دلار رساند، حالا براي بازسازي نسخه زنده انيميشن «شيرشاه» دورخيز كرده است. بر اساس خبرهايي كه فيلمساز 50 ساله آمريكايي در توييتر منتشر كرده، دانلد گلاور قرار است نقش سيمبا را در شيرشاه زنده ايفا كند و جيمز ارل جونز بازيگر نقش موفاسا خواهد بود؛ چهره‌اي كه در نسخه اصلي هم به جاي همين شخصيت حرف زده بود.

كتاب جنگل كه از موفق‌ترين پروژه‌هاي سينمايي جهان در سال 2016 بود، بر تصميم استوديو ديزني براي خلق نسخه‌اي تازه از انيميشن محبوب شيرشاه مهر تاييد زد. هر چند فاورو در كتاب جنگل يك بازيگر كودك را با شخصيت‌هاي ديجيتالي همراه كرد اما كمتر كسي در سالن سينما احساس مي‌كرد در حال ديدن يك كارتون است. به اين ترتيب، بايد منتظر گروه توليد شيرشاه بمانيم و ببينيم شخصيت‌هاي دوست‌داشتني آن كارتون چگونه در دنياي واقعي جان مي‌گيرند.

كارتون موزيكال شيرشاه سال 1994 با بودجه 45 ميليون دلار به شيوه سنتي توليد شد و با 970 ميليون دلار فروش در سراسر دنيا، موفق‌ترين انيميشن سنتي تاريخ لقب گرفت. با ظهور انيميشن‌هاي سه‌بعدي و ديجيتالي جايگاه كارتون‌هاي دوبعدي تا حدودي به خطر افتاد اما شيرشاه همچنان يكي از محبوب‌ترين‌هاي تاريخ است و به نظر مي‌رسد نسخه زنده آن هم بتواند پاي تماشاگران را به سالن‌هاي تاريك بكشاند.

کد خبر 362453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha