مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیته عمران شورای شهر از انجام مطالعات راه اندازی سه خط قطار سبک شهری (LRT) در تهران خبر داد.

قطار سبک شهری

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تبصره‌های بودجه با بیان اینکه موضوعات مختلفی در تبصره‌های بودجه سال آتی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت گفت: در یکی از تبصره‌ها مجددا بحث ایجاد تونل شهید متوسلیان حد فاصل سپاه تا بزرگراه آزادگان مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا تصمیم گرفته شد از آنجایی که مطالعات این طرح توسط معاونت فنی و عمرانی انجام شده است. این تونل تنها به روش BOT انجام گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین در تبصره‌ها در خصوص LRT نیز تصمیم گیری شد گفت: مقرر شد مطالعات راه اندازی خطوط LRT در محدوده بازار، انقلاب و خیابان ولیعصر (عج) انجام گیرد و مطالعات آن برای بررسی به کمیسیون عمران آورده شود.

  • رد طرح ساخت متروی فاطمی - تجریش

رئیس کمیته عمران شورای شهر با اشاره به بررسی پروژه ساخت متروی میدان فاطمی - تجریش در تبصره‌های بودجه سال آتی شهرداری گفت: ایجاد این خط مترو یکی از مسائلی بود که مورد بحث فراوان قرار گرفت و نهایتا با توجه به اشکالات متعدد طرح و عدم انجام مطالعات لازم مقرر شد گزینه‌های دیگری برای تسهیل عبور و مرور در این محور همچون ایجاد LRT در دستور کار قرار گیرد.

شاکری با بیان اینکه وجود گسل و قنوات متعدد، جریان داشتن آب‌های زیرزمینی در این محور و همچنین تعارض ساخت این خط مترو با مصوبه حفاظت از درختان خیابان ولیعصر (عج) سبب شد که گزینه‌های مختلفی پیش روی اعضا قرار گیرد، گفت: همچنین گزینه ایجاد LRT در این محور با استقبال اعضای شورای شهر روبرو و مقرر شد که مطالعات در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین در بودجه سال آتی 15 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی در حریم پایتخت در نظر گرفته شد گفت: همچنین مقرر شد که دو درصد از اعتبارات نقدی شهرداری صرف ترویج فرهنگ و آموزش‌های شهروندی شود و همچنین 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت توسعه انرژی‌های نو و تجدید پذیر در ساختمان‌های شهرداری تهران صرف خواهد شد.

کد خبر 362541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha