همشهری آنلاین: جهان‌هستی چگونه به وجود آمد؟ حیات چیست؟ آیا حیات برون‌منظومه‌ای هوشمندی نیز هست؟

راز آفرینش جهان هستی

. . . پاسخ درست این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر که ذهن آدمی را از بدو تولّد به چالش می‌کشند، تنها از راه علم و نوعی خیال‌پردازی هوشمندانه که در ذات علم نهفته است ممکن می‌شود.

کتاب راز آفرینش جهان هستی می‌کوشد تا داستان شگفتی‌های ناگفته را بازگو کند، آن هم به روش علمی و بهره‌گیری از دانش‌های گوناگون بشری به زبانی که عامّه‌ی مردم آن را درک کنند. هرچند درک مبانی و سازوکارهای رشته‌های مختلف علم خود تخصصّ می‌خواهد، نویسندگان این کتاب به طرزی اعجازبرانگیز و باورنکردنی دست‌آوردهای علوم کیهانی را، گاهی با بذله‌گویی و گاهی هم با آوردن قطعاتی از ادبیّات جهان، خواندنی و دلچسب کرده‌اند.

در این کتاب از منشاء جهان‌هستی و طبیعت آن - از پادمادّه، مادّه‌ی تاریک و انرژی تاریک، تا امکان وجود چندجهان؛ چگونگی سازمان‌دهی جهان‌هستی؛ منشاء ستارگان؛ نگرشی نوین به جدول تناوبی عناصر؛ منشاء سیّارات، از جمله بحث گیرایی درباره‌ی امکان حیات در سیّارات برون منظومه‌ی شمسی؛ و منشاء خود حیات سخن رفته است.

كتاب راز آفرینش جهان هستی - چهارده میلیارد سال تکامل کیهانی نوشته نیل تایسن - دانلد گلداسمیت و با ترجمه جمیل آریایی به قيمت 15000 تومان در قطع رقعي از سوي انتشارات مازيار منتشر شده است.

کد خبر 362587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha