همشهری آنلاین: فیروز کریمی و شاه‌حسینی، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از جلسه بررسی شکایت استقلال اهواز از کریمی و استقلال تهران و شکایت فیروز کریمی از استقلال اهواز به سؤالات خبرنگاران در خصوص این جلسه پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده‌ امروز (19 آبان) شامل یک سری از مطالب بود که شکواییه نیز تنظیم شده بود و باید درباره‌ این شکواییه جواب می‌دادیم و پاسخ نهایی به نظر کمیته‌ انضباطی موکول شده است.

وی افزود: مسئله این است که دوستی ما با استقلال اهواز، مسئولان این تیم و مردم خوزستان ادامه پیدا خواهد کرد و انتظار داشتم این استقلال که مولود خودماست و برای این تیم زحمت زیادی کشیدیم به ما لطف بیشتری می‌کرد. من به استقلال اهواز علاقه دارم و به امید خدا شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که ما دوستی‌هایمان را با هم ادامه دهیم.

وی افزود: پیش‌تر نیز گفته بودم که شرایطم برای بازگشت به شهرستان امکان‌پذیر نیست اما، اگر بخواهم روزی در شهرستان مربیگری کنم استقلال اهواز انتخاب اولم خواهد بود.

وی درباره‌ اظهارنظر مدیرعامل استقلال تهران که گفته بود برای کریمی بلیت گرفته بودیم تا به اهواز بیاید، گفت: فتح الله زاده آن حرف‌ها را صادقانه زده بود و من ساعت 9 صبح در لیست انتظار بودم. اما، نتوانستم به اهواز بروم و بازی استقلال اهواز برابر پیکان را از تلویزیون تماشا کردم و در یک صحنه به دلیل اشتباهی که بازیکن استقلال اهواز انجام داد به قدری عصبانی شدم که تلفن خانه‌ام را شکستم. من به استقلال اهواز عشق می‌ورزم اما، شرایط خانوادگی‌ام اجازه نمی‌دهد که بیرون از تهران کار کنم.

کریمی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اظهارنظر قبلی شما سال آینده آخرین سال حضورتان در دینای مربیگری است؟ گفت: بله این چنین است. شما مطمئن باشید اگر تعهدات مالی و قرض‌های زندگیم نبود هیچ‌گاه مربیگری نمی‌کردم. اگر شرایط خانوادگی‌ام درست شود سال آینده آخرین سالی است که مربیگری می‌کنم. اما اگر شرایط خانوادگی‌ام به همین منوال باشد امسال هم مربیگری نمی‌کنم.

کریمی درباره پیشنهاد آوردن تمرینات استقلال اهواز به تهران گفت: این لطف آقای شفیع‌زاده است اما، من به او گفتم که دور از منطق است که یک تیم را که بیشتر بازیکنانش متاهلند به تهران بیاوریم. همان اندازه شفیع زاده به کار من اعتقاد دارد من هم به کار و جوانمردی او اعتقاد دارم.

وی افزود: توصیه‌ام به شفیع زاده این بود که مربی دیگری را انتخاب کند و من هم به عنوان مشاور هر کاری که از دستم بیاید انجام می‌دهم، من هیچ وقت خودم را از استقلال جدا نمی‌دانم و تا جایی که به ساحت خانوادگی‌ام خللی وارد نشود با این تیم همکاری می‌کنم. اما، مدارکی که ارائه دادم و شفیع زاده و شاه حسینی آن را دیدند نشان می‌دهد که من مشکل عدیده‌ خانواده‌ای دارم.

خبرنگاری پرسید: اگر کمیته‌ انضباطی حکم به حضور شما در استقلال اهواز بدهد آیا آن را می‌پذیرید؟ که کریمی گفت: شرایطم به گونه‌ای است که امکان حضورم در شهرستان وجود ندارد و اگر حتی قرار باشد یک روز از خانواده‌ام دور شوم تمرکز فنی‌ام را از دست خواهم داد.

وی افزود: من هیچ مشکلی با استقلال اهواز نداشتم، هرچند که اگر مشکلی نیز مانند سایر تیم‌ها وجود داشت به دلیل علاقه‌ای که به این تیم داشتم با آن کنار می‌آمدم و بحث جدایی من به خاطر مشکلات با استقلال اهواز نیست. من می‌توانم از فوتبال جدا شوم ولی نمی‌توانم یک روز از خانواده‌ام جدا باشم. ما در فوتبال مربیان توانمندی داریم که می‌توانند استقلال اهواز را به موفقیت برسانند و مطمئن باشید استقلال اهواز با مریبان دیگر ایده‌آل‌تر خواهد شد.

کریمی منکر هرگونه مذاکره با استقلال تهران شد و گفت: تنها بحثی که وجود داشت رفع مشکلات و خروج از شرایط فعلی بود و این به دلیل دوستی من با حجازی است. ما نیز زمانی که در هفته‌ سوم تنها سه امتیاز کسب کرده بودیم با دو مربی مشورت کردیم، این تعاملی است که بین مربیان وجود دارد. در بسیاری از مواقع ما با مشکلات فنی روبرو بوده‌ایم که با مربیان بسیاری از جمله ناصرخان مشورت کردیم. زمانی هم که در رقابت‌های آسیایی حضور داشتیم به دلیل حضور حجازی در خارج از کشور با او مشورت کردم و بخشی از موفقیت ما در آن مسابقات به دلیل همکاری با حجازی بوده است. من بحث قرارداد با استقلال تهران را نداشته‌ام. چرا که تا زمانی که قرارداد دارم نمی‌توانم با هیچ تیم دیگری صحبت کنم و مطمئن باشید اگر قرار باشد به تیم دیگری بروم پیش از آن با شفیع زاده مشورت می‌کنم.

کریمی ادامه داد: دو ماه پیش از هفت تیم پیشنهاد داشتم و به تازگی نیز استقلال پیشنهاد داده بود و فتح الله زاده به من گفت که اگر از قید قرارداد با استقلال اهواز با اجازه‌ علی شفیع‌زاده رهایی پیدا کنی آیا می‌توانی به استقلال تهران بیایی که من نیز گفتم ابتدا مشکلم را حل کنید و بعد با هم صحبت می‌کنیم. اما صادقانه می‌گویم اگر بخواهم در تهران مربیگری کنم چه تیمی بهتر از استقلال تهران. این تیم تیمی است مردمی و بزرگ که در کنار پرسپولیس پرطرفدارترین تیم است. مسلم بدانید اگر در قید قرارداد با استقلال اهواز نباشم بحث حضورم در استقلال تهران را به صورت جدی دنبال خواهم کرد.

در همین حال‌ عبدالرحمان شاه حسینی پس از پایان جلسه‌ کمیته‌ انضباطی در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز دو پرونده‌ کاملا مجزا را با دو موضوع جدا از هم مورد بررسی قرار دادیم. پرونده‌ اول درباره‌ شکایت استقلال اهواز از فیروز کریمی و استقلال تهران بود که در این پرونده باشگاه استقلال اهواز معتقد است که کریمی و استقلال تهران با هم مذاکره کرده‌اند. در این جلسه که از ساعت 15 آغاز شد نمایندگان استقلال دفاعیه‌ای را عنوان کردند و کریمی نیز منکر مذاکره با استقلال شد. اما، نمایندگان استقلال گفتند که این باشگاه با اجازه‌ رییس باشگاه اهوازی با کریمی مذاکره کرده اما، هیچ گونه قراردادی با وی به امضا نرسیده است.

وی افزود: پس از این جلسه از نمایندگان استقلال خواستیم به دلیل متفاوت بودن پرونده‌ دوم جلسه را ترک کنند. این پرونده مربوط به شکایت فیروز کریمی علیه استقلال اهواز است که او در این شکایت دو چیز را خواستار شده است: یکی گرفتن مطالبات از باشگاه اهوازی و دومی فسخ قرارداد باقیمانده با این باشگاه.

شاه حسینی در مورد شرایط ضمن عقد قرارداد کریمی با استقلال اهواز گفت: در قرارداد آمده که دو طرف قرارداد در فصل دوم اگر از حیث مالی و کاری توافق نداشته باشند می‌توانند قرارداد را فسخ کنند اما این فسخ باید با مراجعه به مرجع انجام گیرد و هیچ یک از طرفین نمی‌توانند به صورت سرخود این کار را انجام بدهد که در فوتبال ما این مرجع کمیته‌ انضباطی است.

شاه حسینی ادامه داد: کریمی مدعی شده به دلیل این که به تعهدات مالی عمل نشده خواستار فسخ قرارداد است. اما، از طرف دیگر وکلای باشگاه استقلال اهواز دو فقره لاشه‌ چک هر کدام به مبلغ 35 میلیون تومان را به همراه استشهادیه شش نفر ارایه کرده‌اند. وکلای باشگاه استقلال اهواز نیز از ما خواستند که در این باره شهادت شهود را استماع کنیم. با این شرایط پرونده‌ آماده صدور رای نیست و زمان طولانی را می‌طلبد تا ما بررسی‌های لازم را انجام دهیم، با این حال من به دو طرف توصیه کردم که در این فرصت با هم تعامل کنند و اگر قرار است از هم جدا شوند با توافق این کار انجام گیرد. ضمن آن که کمیته‌ انضباطی درمورد پرونده‌ی اول نیز تا دو سه روز دیگر رای خود را صادر می‌کند.

کد خبر 36259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز