درحالی‌که رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا فضا را برای حمله احتمالی این رژیم به لبنان با بهانه تسلیحات حزب‌الله آماده کنند، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان درباره هر نوع تجاوز به این کشور هشدار داد.

عون در سخناني شديد‌اللحن گفت: هر نوع تلاش رژيم صهيونيستي براي ضربه‌زدن به تماميت ارضي لبنان يا به‌خاطر انداختن جان لبناني‌ها با واكنش مناسب مواجه خواهد شد.عون با اشاره به ادامه اشغالگري رژيم صهيونيستي و همچنين نامه اخير اين رژيم به دبيركل سازمان ملل تأكيد كرد:

طرفي كه بايد به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت پايبند بماند، اسرائيل است كه همچنان از اجراي قطعنامه شماره ۱۷۰۱ و انتقال از مرحله توقف عمليات‌هاي خصمانه به مرحله آتش‌بس با وجود گذشت بيش از ۱۱ سال از صدور آن طفره مي‌رود. اين رژيم همچنان بخش‌هايي از خاك لبنان را در بخش شمال اين كشور از شهرك غجر و مزارع شبعا تا بلندي‌هاي كفرشوبا تحت اشغال خود دارد.

رئيس‌جمهور لبنان گفت: اين نوعي تجاوز بي‌وقفه عليه لبنان و ملت آن است و مشمول ماده ۵۱ منشور سازمان ملل مي‌شود كه به موجب آن لبنان و ملت آن از حق طبيعي دفاع از سرزمين خود برخوردار هستند.رسانه‌ها و نهادهاي وابسته به رژيم صهيونيستي طي روزهاي گذشته تلاش‌هاي خود را براي تهديد جلوه‌دادن حزب‌الله در منطقه افزايش داده‌اند.

به‌تازگي يك انديشكده آمريكايي به همين منظور اعلام كرده كه حزب‌الله تسليحات جديد راهبردي دريافت كرده و فعاليت‌هاي نظامي اين جنبش در جنوب رودخانه «ليطاني» نزديك مرز با فلسطين اشغالي بيشتر شده است. انديشكده تحقيقات رسانه‌اي خاورميانه مدعي شده كه چنين مسئله‌اي نقض قطعنامه 1701شوراي امنيت سازمان ملل به‌حساب مي‌آيد.

اين انديشكده همچنين مدعي شده حزب‌الله با گردان‌هاي «عزالدين القسام» (شاخه نظامي حماس) همكاري مي‌كند.
هشدار رئيس‌جمهور لبنان به اسرائيل پس از آن صورت گرفت كه داني دانون، نماينده رژيم صهيونيستي در سازمان ملل طي نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل متحد به سخنان عون در حمايت از حزب‌الله اعتراض كرده و اين مسئله را خطرناك دانست.

ميشل عون به‌تازگي در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني سي‌بي‌سي مصر در مقابله با تلاش اسرائيل عليه حزب‌الله براي تروريستي معرفي‌كردن اين جنبش گفت: حزب‌الله نقش مكمل را در ارتش لبنان دارد. تا زماني كه ارتش آنقدر قدرتمند نشده كه بتواند با اسرائيل بجنگد، ما به كمك حزب‌الله نياز داريم. ميشل عون اعلام كرده كه اسرائيل با تحركات جديد خود در تلاش براي تهديد ثبات و امنيت جنوب لبنان است.

حزب‌الله پيش از اين جواب‌هاي دندان‌شكني به تجاوزهاي رژيم صهيونيستي در جنوب اين كشور داده و اسرائيل شكست‌هاي سختي را در مقابل مقاومت متحمل شده است. مقام‌هاي رژيم صهيونيستي از زمان آغاز رياست‌جمهوري ترامپ و با احساس حمايت كامل از سوي آمريكا به‌دنبال اشغال اراضي بيشتر فلسطيني‌ها، گسترش شهرك‌سازي و عمليات احتمالي عليه لبنان و نوار غزه هستند.

کد خبر 362592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha