یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

قیمت فروش نقدی دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران در نخستین روز اسفندماه سال‌جاری به کمتر از ۳۸۰۰ تومان رسید و با ۹ تومان کاهش نسبت به آخرین روز بهمن‌ماه امسال ۳۷۹۳ تومان قیمت خورد.

ارز

اين در حالي است كه در كل روزهاي بهمن‌ماه امسال قيمت فروش نقدي دلار در بازار آزاد بالاي 3800 تومان بود. به گزارش همشهري ثبات در بازار ارز پس از التهاب چند هفته‌اي در ماه‌هاي آذر و دي امسال رخ داده كه آن موقع ارزش برابري هر دلار در برابر پول ملي ايران به بالاي 4000تومان هم رسيد.

به‌ويژه اينكه اختلاف قيمت فروش دلار نقدي و ميانگين قيمت اعلام شده توسط صرافي‌هاي مجاز كشور از 100تومان در روزهاي نخست بهمن‌ماه امسال به كمتر از 5تومان در روز نخست اسفند 95رسيده است.پيمان قرباني، معاون اقتصادي بانك مركزي روز شنبه اين هفته در پاسخ به سؤال همشهري اظهار كرد: روند نرخ ارز در هفته‌هاي اخير نزولي شده و اين روند ادامه خواهد داشت.

با اين حال اجرا نشدن وعده بانك مركزي درخصوص يكسان‌سازي نرخ ارز همچنان به پاشنه آشيل سياست‌هاي ارزي تبديل شده است. معاون اقتصادي بانك مركزي شرط يكسان‌سازي نرخ ارز را برگشت روابط كارگزاري بانك‌ها و روابط بانكي ايران با بانك‌هاي دنيا به شرايط مطلوب مورد نظر اين بانك عنوان كرد و گفت: اين واقعيت است كه مي‌خواهيم يكسان‌سازي‌ مستمر داشته باشيم و زمينه اين امر نيز روابط كارگزاري است كه هنوز به نحو مطلوبي نرسيده است. قرباني تأكيد كرد: ما دنبال تعجيل در يكسان‌سازي نرخ ارز نيستيم بلكه مي‌خواهيم اين كار پايدار، مستمر و دقيق صورت گيرد.نمودار

کد خبر 362601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha