مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

سید محمد فخار‌ : تعدادی از هنرمندان خانه سینما از مراحل آماده‌سازی پلازای ولیعصر بازدید کردند.

مناطق شهر

 اين مجموعه‌ قرار است تا پايان سال به بهره‌برداري برسد تا نبض يكي از مهم‌ترين ميدان‌هاي پايتخت بر مدار فرهنگ بزند. در اين بازديد برخي هنرمندان ازجمله آتيلا پسياني، سيروس الوند، حبيب دهقان، رضا ناجي، افسانه بايگان، فريبا كوثري، مهتاب كرامتي، مجيد قناد، كمند اميرسليماني و نويد محمدزاده حضور داشتند.

مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در‌باره اين مجموعه گفت: تمام تلاش‌مان را انجام خواهيم داد كه اين پلازا هر چه سريع‌تر و تا پيش از نوروز آماده شود و در اختيار مردم قرار گيرد. متأسفانه طي سال‌هاي گذشته شهرمان خودرو‌محور شده بود و بايد با انجام كارهاي مختلف تهران را به سمت شهر انسان‌محور سوق دهيم و مردم بايد به اين‌ باور برسند كه به جاي استفاده از وسايل حمل‌ونقل شخصي از دوچرخه، وسايل حمل‌ونقل عمومي و يا حتي به جاي استفاده از خودرو پياده‌روي كنند.

وي مأموريت‌هاي شهرداري تهران در امر حمل‌ونقل را فراهم‌كردن حمل‌ونقل پاك از يك سو و انسان‌محور كردن حركت در معابر شهري عنوان كرد و گفت: مترو ستون فقرات حمل‌ونقل است و بايد در كنار آن از ساير مدهاي حمل‌ونقل همچون تاكسي و اتوبوس استفاده كنيم. 80درصد آلودگي هوا متعلق به وسايل حمل‌ونقل است كه در اين ميان 40درصد آلودگي تنها متعلق به 10درصد خودروهاست كه بايد با سرعت نسبت به حل و رفع اين چالش‌ها و منابع عمده آلايندگي اقدام كنيم.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي زيباشناختي و معماري اين پلازا افزود: به غير از مباحث فني ما بايد با تغيير نوع معماري، فضا را براي ورود مردم به اين پلازا جذاب‌تر مي‌كرديم و بر همين اساس سعي كرديم با الهام از معماري ايراني اسلامي فضا را آماده‌تر كنيم. وي با بيان اينكه كف اين پلازا با آجر كه يكي از قديمي‌ترين نمادهاي معماري ايراني است پوشانده و قرنيزهاي دور اين پلازا نيز منبعث از نام حضرت وليعصر(عج) است، ادامه داد: به‌زودي مسابقه‌اي نيز براي طراحي المان و نماد اين پلازا برگزار خواهد شد كه مردمي كه از بيرون به اين ميدان نگاه مي‌كنند، متوجه خاص و شاخص‌بودن آن شوند.

  • فريبا كوثري: اميدوارم آنطور كه بايد از اين پاتوق فرهنگي به نحو احسن استفاده شود. ايده، ايده بسيار خوبي است اما ما از فضاهاي شهري خوب استفاده نمي‌كنيم. اين پلازا از نظر فرهنگي فرصت بسيار خوب و مفيدي است. ‌ امروز متوجه شدم كه چه فضاي مفيدي در اين پشت وجود دارد.
  • فاطمه گودرزي: اميدوارم در پروژه پلازا از نمادهاي اسلامي ايراني به شكلي استفاده شود كه از بيرون به‌عنوان نمادي براي شهر تهران ديده شود. در اين راه هرچه نماد قديمي و سنتي‌تر باشد، بي‌شك زيبا‌تر است. به‌نظر من شهر ما به چنين نمادهايي براي ارتقاي فرهنگ نياز مبرم دارد.
  • رضا ناجي: به‌نظر من پروژه پلازاي ميدان وليعصر فضاي بسيار عالي در شهر است. به‌عنوان يك هنرمند بايد بگويم كه اگر اين پروژه با همه امكانات شهري لازم افتتاح شود، مي‌تواند انتظارات فرهنگي بسياري را پاسخگو باشد. مي‌دانيد كه اين طرح 7طبقه است و حتما بايد‌ پله‌هاي برقي در آن نصب شود.
  • مشخصات طرح

حجم‌خاكبرداري:
170هزار مترمكعب

  • بتن‌ريزي:

66هزار مترمكعب
تعداد پله‌هاي برقي:
45دستگاه

  • تعداد طبقات: 7

عمق پلازا: 37متر

  • زيربنا:

42هزار مترمربع

  • دسترسي‌ها:

از 4گوشه ميدان

  • خطوط مترو‌:

3و 6

  • فضاي فرهنگي:

3هزار مترمربع

کد خبر 362732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha