سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

«یک کشور یا ۲ کشور، برای من فرقی نمی‌کند.» این جمله رئیس‌جمهور جدید آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، خلاصه‌ای است از نگاه جهان دست‌کم در قسمت غربی، به ظلم و رنجی که میلیون‌ها فلسطینی دهه‌هاست با آن زندگی می‌کنند.

فلسطین

در ميان بي‌تفاوتي جهان به اين زندگي همراه با رنج و ظلم، اشغالگران رژيم صهيونيستي در سالي كه گذشت هر روز چند گام جلوتر رفتند و بر فشار خود عليه فلسطيني‌ها افزودند. براساس گزارش سازمان ملل در سال2016 ميزان تخريب خانه‌هاي فلسطيني‌ها به بالاترين حد طي 2دهه گذشته رسيد. تخريب خانه فلسطيني‌ها با بولدوزر مقابل دوربين‌هاي رسانه‌ها و چشمان مردم، نشانه‌اي غيرقابل انكار از ظلم و اشغالگري است.

در اين شرايط اما اختلاف ميان گروه‌هاي فلسطيني مشخصا فتح و حماس كه يكي كنترل كرانه باختري و دولت خودگردان فلسطين را برعهده دارد و ديگري در غزه مستقر است، در كنار بي‌تفاوتي جهان و حمايت غرب از رژيم صهيونيستي و خيانت اعراب به مردم فلسطين، ضربه‌اي مضاعف عليه ملت فلسطين است.

جدايي ساختاري فتح و حماس 2دهه پيش وقتي آغاز شد كه معلوم شد فلسطيني‌ها با نااميدي از فتح و دولت خودگردان به حماس و رويكرد مقاومت متمايل شده‌اند. حماس در انتخابات پارلماني سال2006 پيروز شد اما اين نتيجه توسط حاميان غربي و عربي رژيم صهيونيستي به رسميت شناخته نشد. آنچه به‌عنوان راه‌حل 2دولتي سال‌ها از سوي طرف‌هاي غربي و عربي روي ميز مذاكره فلسطيني‌ها و رژيم صهيونيستي قرار داده شده، با فريبكاري صهيونيست‌ها و اختلافات داخلي درون فلسطيني‌ها به هيچ نتيجه‌اي نرسيده‌ است.

کد خبر 362865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha