چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: طرح تحت حمایت خارجی برای فروپاشی و تجزیه سوریه با جنگ داخلی و سرنگونی حکومت این کشور، شکست خورد.

روسیه: طرح خارجی فروپاشی سوریه شکست خورد

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در نشست دوما گفت: نیروهای روسی در سوریه ضربات کمرشکن و مرگباری بر تروریست های بین المللی ضدسوری وارد کردند.

وزیر دفاع روسیه در سخنان خود که مستقیم پخش می شد، افزود: در چارچوب حل مسائل ژئوپلیتیکی، به تروریست های بین المللی در سوریه ضربات سنگینی وارد شد و کانال های تامین مالی، پشتیبانی و دسترسی به منابع برای فعالیت تروریست ها مختل شده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین با اشاره به عملیات نیروی هوافضای این کشور در سوریه و ادامه آن، اظهار کرد: نیروهای ویژه روسی نیز در نابودی تروریست ها و اقدام های جنگی در سوریه نقش کلیدی داشته است.

وی افزود: این نیروها در منهدم کردن مراکز مهم و حیاتی تروریست ها و هدایت حمله های هوایی نقش تعیین کننده داشتند.

شایگو همچنین به استفاده گسترده نیروهای روسیه از پهپادهای نظامی اشاره و اظهار کرد: عملیات ضدتروریستی در سوریه اهمیت پهپادها را نشان داد و ثابت کرد که این پرنده ها تا چه اندازه غیرقابل جایگزین هستند.

وزیر دفاع روسیه پیشتر نتیجه عملیات ضدتروریستی 17 ماهه یگان هوافضای این کشور در سوریه را که با همکاری ارتش این کشور، انجام می شود، قطع زنجیره انقلاب های رنگی و مخملی در مناطق مختلف جهان خواند.

شایگو اعلام کرد: استفاده از گروه نظامی روسیه در سوریه امکان داد، زنجیره انقلاب های رنگی برپا شده در خاورمیانه و آفریقا بگسلد و به این ترتیب یک مساله ژئوپلتیک حل شود.

مسکو در سرکوب تروریست های ضدسوری که از مهرماه سال گذشته با درخواست رسمی دولت سوریه جریان دارد، افزون بر یگان مستقر نیروی هوافضا در این کشور و پرواز رفت و برگشت بمب افکن های قاره پیما از روسیه، با ناوها و زیردریایی ها نیز مواضع تروریست ها را هدف قرار می دهد.

طرح مورد حمایت چند کشور غربی-عربی به پیشگامی آمریکا با استفاده ابزاری از تروریست ها در قالب تشکیل و تقویت گروههای مختلف از جمله داعش و جبهه النصره با هدف براندازی حکومت سوریه از شش سال پیش تاکنون این کشور و عراق را در ورطه بحران فرو برده است.

اجرای این راهبرد، صدها هزار قربانی و زخمی به ویژه از غیرنظامیان، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده ای در عراق و سوریه برجای گذاشته و هنوز مناطق مختلفی در اشغال تروریست ها است.

روسیه و ایران متحدان حکومت سوریه برای مبارزه با تروریسم، از زمان آغاز بحران در این کشور، ضروری ترین اولویت ها را قطع حمایت خارجی از تروریست ها، تشکیل جبهه جهانی مبارزه با گروههای تروریستی و همچنین مذاکرات سوری-سوری بدون مداخله خارجی اعلام کرده اند و موفقیت های زیادی نیز در برقراری آرامش و آتش بس پایدار در سوریه داشته اند.

کد خبر 362939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha