جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه از ایجاد ارتش سایبری در این کشور با هدف پیشگیری از عملی شدن تهدیدهای مرتبط در عرصه نظامی خبر داد.

ارتش سایبری روسیه تشکیل شد

به گزارش ایرنا، شایگو در جلسه دومای روسیه با اشاره به ایجاد و آغاز کار ارتش سایبری این کشور گفت: ارتش سایبری به مراتب قدرتمندتر و موثرتر از تشکیلات ضداطلاعات در نیروهای مسلح است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از وزیر دفاع روسیه نوشت که رویکردها و تبلیغات باید هوشمندانه، با دقت و موثر انجام گیرد.

شایگو گفت: برای نخستین تجربه ارتش سایبری روسیه در مقابله با دشمن فرضی در رزمایش قفقاز-2016 (در تابستان گذشته) استفاده شد.

وی افزود: در این جنگ، اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، مرکز مقابله اطلاعاتی حوزه های نظامی این کشور، ارتش عملیات سایبری و مبارزه رادیوالکترونی و کارشناسان محافظت از اسرار دولتی روسیه شرکت داشتند.

ژنرال یوری بالویفسکی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز در باره ارتش سایبری معتقد است، در شرایط کنونی که رویارویی اطلاعاتی شکل گرفته، وجود ارتش سایبری اهمیت خاصی یافته است.

وی در گفت وگو با روسیا سگودنیا گفت: پیروزی بر دشمن در جنگ سایبری مهم تر از پیروزی در یک جنگ کلاسیک است.

ژنرال لئونید ایواشف رئیس آکادمی مطالعات ژئوپلیتیک روسیه هم گفت: باید با غرب با سلاح آن جنگید و ارتش سایبری در این شرایط اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: باید از توجیه کردن اقدام های خود صرف نظر و غرب را وادار به فرو رفتن در لاک دفاعی کنیم و برای این منظور عملیات سایبری برای آشکار کردن ادعاهای کذب کشورهای غربی انجام دهیم.

اولگ استاپنکو معاون وزیر دفاع روسیه هم در باره ارتش سایبری گفته است: وظیفه نیروهای سایبری نخست نظارت و پردازش اطلاعات خارجی و نیز مبارزه با تهدیدها مرتبط در این حوزه است.

در همین حال، آندری گریگوریف رئیس بنیاد تحقیقات آینده نگر روسیه ضمن اعلام همکاری با بخش هایی از مجموعه در نظر گرفته شده، اظهار کرد: البته باید توجه داشت ارتش سایبری مفهومی تازه است.

پیشتر هم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت آمادگی این کشور برای مقابله کارآمدتر با تهدیدهای سایبری تاکید کرده بود.

پوتین در یک نشست امنیتی با موضوع بهبود سازمان نظامی روسیه اظهار کرد: ما نیازمند آمادگی برای مقابله بهینه با تهدیدهای پیش رو در فضای سایبری به منظور افزایش سطح حفاظت از زیرساخت ها به ویژه سامانه های اطلاعاتی و تاسیسات راهبردی و حیاتی هستیم.

رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه آنچه به عنوان حمله های سایبری شناخته می شود، در عرصه مسائلی با ماهیت نظامی و سیاسی کاربرد دارد، اذعان کرد: باید توجه کرد، توان قابل توجه هجوم سایبری ممکن است از قدرت سلاح های متعارف بالاتر باشد.

از سوی دیگر، در سند دکترین امنیت سایبری روسیه بر اهمیت شناخت و مقابله با تهدیدهای حملات سایبری علیه امنیت بین المللی این کشور تاکید ویژه ای شده است.

روزنامه کامرسانت روسیه هم در این باره نوشته است: در سند دکترین جدید امنیت سایبری روسیه از اینترنت به مثابه سلاح اطلاعاتی با کاربری تحقق اهداف نظامی، سیاسی، تروریستی و نیز مداخله در امور داخلی کشورها یاد شده است.

مقام های روس بارها اعلام کرده اند که رویکرد آنها در زمینه امنیت سایبری، بر همکاری با ساختارهای بین المللی فعال در این زمینه و تصویب کنوانسیون سازمان ملل متحد با موضوع امنیت سایبری بین المللی مبتنی است.

کد خبر 363024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha