همشهری آنلاین: حملات و برخوردهای ترامپ با رسانه‌های آمریکا و جلوگیری از حضور برخی نمایندگان آنها در نشست خبری روز جمعه کاخ سفید، موجب واکنش مطبوعات به این اقدام شده و واشنگتن پست بر سر تارنمای خبری خود نوشت: دمکراسی در تاریکی می‌میرد. نیویورک تایمز نیز قصد دارد این اقدام را با قرائت یک آگهی در مراسم اسکار جبران کند.

تشدید اختلافات کاخ سفید و ابر رسانه های آمریکا

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان روز شنبه در این باره گزارش داد: دو نشریه آمریکایی 'واشنگتن پست 'و'نیویورک تایمز' اقدام به واکنش به حملات رسانه ای ترامپ کردند و نیویورک تایمز قصد دارد دراقدامی بی سابقه درهفت سال گذشته و باهزینه ای بالا درجریان مراسم اسکار یک آگهی تلویزیونی درباره آنچه ترامپ درانتقاد از'حقیقت' رسانه های آمریکا پرداخته است، پخش کند.

این شبکه خبری همچنین گزارش داد: نشریه واشنگتن پست نیز شعار' دمکراسی درتاریکی می میرد' را در پاسخ به حملات دونالد ترامپ علیه رسانه های آمریکایی بر سر تیتر تارنمای خبری خود قرارداده است.

سی ان ان در ادامه افزود: بخش هایی از آگهی نشریه نیویورک تایمز که قرار است در جریان مراسم یکشنبه (فردا) پخش شود در اختیار این شبکه خبری قرار گرفت.

بنابراین گزارش نیویورک تایمز در آگهی خود آورده است : 'حقیقت' این است که کشورمان (آمریکا) بیش از هرزمان دیگری دو پاره شده است.

درادامه آگهی نیویورک تایمز که برای مراسم اسکار در نظرگرفته شده، آمده است: 'حقیقت' این است که اخبار ساختگی دروغ است.

'حقیقت' این است که یک زن باید مثل یک زن لباس بپوشد.'حقیقت' این است که حقوق زنان همان حقوق بشر است.

'حقیقت این است که ما باید از مرزهای مان محافظت کنیم.'حقیقت' این است که سیاست پناهجویی او (ترامپ) سرپوشی است بر ممنوعیت مسلمانان.

'حقیقت' این است که باید تحقیقات کاملی درباره ارتباط با روسیه صورت گیرد.

'حقیقت' این است که درز اطلاعات محرمانه یک رسوایی واقعی است.

'حقیقت' این است که شواهدی درباره رای دهندگان جعلی وجود ندارد.

آگهی نشریه نیویورک تایمز دراین باره که 'حقیقت' ترامپ را به چالش می کشد بسیار بوده که آنها را به سرعت پخش می کند و درانتها می نویسد: 'حقیقت' دشوار است، یافتن 'حقیقت' دشوار است، دانستن 'حقیقت' دشوار است.

نیویورک تایمز درانتهای این آگهی تلویزیونی خود با حروفی برجسته می نویسد: 'حقیقت' بیش از هرزمان دیگری پر اهمیت تر است.

'دیوید رابین' معاون ارشد نشریه نیویورک تایمز درپاسخ به این پرسش سی ان ان که از وی پرسید: شخص رئیس جمهوری آمریکا گفته است نیویورک تایمز یک (نشریه) ناکام است، گفت: این نشریه بیش از سه میلیون مشترک دارد که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

رسانه های خبری همچون نیویورک تایمز، پلتیکو، بازفید، لس آنجلس تایمز، سی ان ان، بی بی سی و گاردین روز گذشته (جمعه) از حضور دریک نشست ویژه خبری در کاخ سفید منع شدند.
سی ان ان درگزارشی این اقدام کاخ سفید را بی سابقه خواند و دربیانیه ای نوشت: رفتار 'کاخِ سفید ترامپ' غیر قابل قبول است.

دونالد ترامپ در پی این رخداد در حساب کاربری توییت خود نوشت :رسانه هایی که خبر دروغین می دهند می دانند که حقیقت را نمی گویند که این یک خطر بزرگ برای کشور است، 'نیویورک تایمز' ناکام به یک 'جوک' می ماند ، سی ان ان هم ناراحت است.

ترامپ پیشتر و در مورخ 30 بهمن ماه در توییت خود به صراحت نوشته بود رسانه های دروغین آمریکا دشمن او نیستند، بلکه دشمن مردم آمریکا هستند.

ترامپ 28 بهمن ماه گذشته و درنخستین کنفرانس خبری پس ازآغاز ریاست جمهوری خود که به تنهایی درآن حضور داشت، به حمله به رسانه های غربی و از جمله آمریکایی پرداخت و رسانه هایی همچون سی ان ان را به دروغ پردازی متهم کرد. این کنفرانس خبری 77 دقیقه به درازا کشید.

حملات پی درپی رئیس جمهوری جدید آمریکا علیه رسانه های آمریکا بدانجا رسید که در 14 بهمن ماه گذشته 'استیو ادلر' سردبیر ارشد رویترز، از خبرنگاران خود خواست تا در کنفرانس های خبری ترامپ با احتیاط عمل کنند.

سردبیر ارشد رویترز در نامه ای سرگشاده به خبرنگاران خود توصیه کرد که از هرگونه ابراز نارضایتی درباره پوشش خبری دولت ترامپ اجتناب ورزند و خشم، احساسات و ابراز گلایه خود درباره ترامپ را بطور علنی بروز ندهند.

دونالد ترامپ دوم بهمن ماه و در نخستین روز پس از آغاز ریاست جمهوری خود، به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفت و به گزارش سی ان ان، وی در آنجا 15دقیقه سخنرانی کرد که 9 دقیقه از آن را به حمله علیه رسانه های آمریکایی اختصاص داد.

سی ان ان سوم بهمن ماه ضمن پوشش این خبر گزارش داده بود: ترامپ خطاب به کارکنان و ماموران سیا گفت 'می دانید من جنگی علیه رسانه ها به راه انداخته ام، آنها در میان بی اعتمادترین افراد بشر بر روی زمین قرار دارند'.

کد خبر 363166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha