همشهری آنلاین: مدیر بخش سیاست مشروع در دار الافتاء اهل سنت عراق اتهامات اخیر ترکیه را علیه تهران مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران درصدد نشر تشیع در عراق است، بی‌اساس خواند.

دار الافتاء اهل سنت عراق: اتهامات ترکیه علیه تهران بی اساس است

به گزارش ايرنا، شیخ 'مجهد العرسان' روز شنبه گفت که مردم عراق چنین اظهاراتی را بر نمی تابند و آن را محکوم می کنند و به جای اتهام زنی خواستار ایستادن این گونه کشورها در کنار مردم عراق در مبارزه با تروریسم هستند.

وی با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حمایت از عراق در این راستا ادامه داد که کاملا مشخص است که در طول سنوات گذشته چه کسانی در کنار مردم عراق ایستاده و جان خود را فداء کرده و شهید داده اند و مانند دیگران به سخن و اظهار نظرهای فرقه انگیزانه اکتفا نکرده اند.

العرسان اضافه کرد که این گونه بیانیه ها و اظهارنظرها فقط باعث دامن زدن به فرقه گرایی می شود که از روح اسلام اصیل محمدی (ص) به دور است.

وی ادامه داد که مردم عراق آنهایی را که صادقانه و شجاعانه درکنارش ایستادند و با تروریسم جنگیدند را می شناسد و اینگونه اظهار نظرهایی که می خواهد عواطف و احساسات مردمی را تحریک کرده تا خود را به عنوان حامی آنها معرفی کند، نمی پذیرد.

شیخ مجهد العرسان تاکید کرد که مردم عراق در این برهه نیاز به کشورهایی دارند که به آنها گوشزد کند که خدا، دین، پیامبر، کتاب و قبله تان یکی است و بین شیعه و سنی و عرب و عجم تفاوتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد که از 2003 که نیروهای آمریکایی عراق را اشغال کردند، همواره سرویس های اطلاعاتی جهانی درصدد تفرقه بین مردم عراق به بهانه شیعه و سنی بوده اند تا به این ترتیب عراق را تجزیه کرده و گرایش های مردم عراق را به خارج از مرزها متصل کنند.

این روحانی اهل سنت عراق تاکید کرد که ما از همه کشورهای همجوار می خواهیم که به جای دامن زدن به این گونه اظهارات و ایجاد قطب بندی در جامعه عراق، ما را در برابر هجمه وحشیانه خوارج زمان حمایت کنند و دست از این گونه اظهارنظرهای تنش آفرین بردارند.

کد خبر 363170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha