همشهری آنلاین: رزمایش بزرگ ولایت ۹۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع با رمز یا زهرا (س) توسط فرمانده این نیرو در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش ایرنا ؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکشنبه در این آیین اظهار داشت: هدف از برگزاری این رزمایش ارتقاء توان دفاعی کشور و برقراری امنیت در منطقه وسیع و گسترده شمال تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند ، خلیج عدن و تنگه باب المندب است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف رزمایش ولایت 95 مبارزه با تروریسم دریایی و دزدان دریایی برای امنیت کشتی های تجاری و نفت کش کشور است که سایر کشورها نیز از آن برخوردار می شوند و همچنین ارسال پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: از جمله دیگر مواردی که در این رزمایش شاهد آن خواهیم بود، حضور بالگردها و هواناوهایی است که به دست متخصصان داخلی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در نیروی دریایی ارتش مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته ‌اند.

وی ادامه داد: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار 10 درجه خلیج عدن و باب ‌المندب یک رویکرد بسیار مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی های نفت کش و تجاری انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این رزمایش نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بوده و نیروی دریایی ماموریت های دفاعی را به صورت ویژه دنبال می‌کند و حضور در دریاهای آزاد نیز بر همین اساس صورت می گیرد.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با اعلام رمز یا زهرا (س) از سوی فرمانده نداجا از عرشه پیشرفته ترین ناوشکن ایرانی به صورت رسمی آغاز شد.

کد خبر 363241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha