همشهری آنلاین: فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه مرزبانان همیشه بیدار جمهوری اسلامی ایران حامی کوله بران و مرزنشینان هستند، گفت: کوله بران جزئی از توان رزمی و مرزنشینان نیز بازوی مرزبانان در حراست از مرزهای کشورمان محسوب می شوند.

 قاسم رضایی

سردار سرتیپ قاسم رضایی در گفت و گو با ایرنا در محل هنگ مرزی قصرشیرین افزود: برای مقابله با قاچاق کالا و همچنین حمایت از مرزنشینان و ارتقای سطح معیشت آن ها در سطح ملی تدابیری اتخاذ شده و در برخی از مرزها، مکان هایی برای فعالیت کوله بری و همچنین ورود کالا به شکل هدفمند و قانونی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: برخی از قانون شکنان و سودجویان که به دنبال منافع مافیایی خود هستند با ورود و خروج کالاهای غیرمجاز از فهرست مجاز کوله بری و یا از دیگر مبادی غیرمجاز اقدام به قاچاق می کنند که مرزبانان با این افراد مدارا نخواهند کرد و با آنها برخورد می شود.

وی ادامه داد: مرزبانان وظیفه دارند اقلامی را که غیرمجاز و به شکل قاچاق از مبادی غیر از کوله بری از کشور وارد و یا خارج می شود کنترل کنند و با افرادی که با این اقدام قانون شکنی می کنند برابر قانون به شدت برخورد می شود.

وی با بیان این که مرزبانی اسیر برخی جوسازی ها نخواهد شد و برخورد با قاچاق کالا را در راستای حمایت از اقتصاد ملی دنبال می کند، اظهار داشت: مرزنشینان باید با قوانین مرزی آشنا شوند و آن را رعایت کنند.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه مرزبانی حامی کوله بر و به دنبال ایجاد رفاه برای مرزنشینان است، از ارائه آموزش های لازم برای افزایش آگاهی مرزنشینان در خصوص قوانین مرزی خبر داد.

سردار رضایی افزود: بخشی از کالای قاچاق از مرزهای آبی و با لنج های بزرگ وارد کشور می شود و در 11 ماه سپری شده از سال جاری در بخش کالاهای هدفمند مانند برنج، شکر، البسه، منسوجات و دارو بین 2 تا پنج برابر پارسال افزایش کشفیات داشته ایم.

وی اضافه کرد: با تمهیدات صورت گرفته قاچاق سوخت نیز در مرزهای کشور کاهش یافته و در مرزهای غربی هم عمده قاچاق کالاها مربوط به لوازم خانگی است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به تردد زائران حسینی، خاطرنشان کرد: هر سال بر جمعیت میلیونی زائران اربعین افزوده خواهد شد و زائران دیگر کشورهای همسایه نیز از طریق مرزهای زمینی ما به عتبات عالیات عزیمت می کنند.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: با توجه به حجم زیاد تردد زائران اربعین حسینی سه مرز فعال شلمچه، چذابه و مهران جوابگوی نیازها نیست.

کد خبر 363294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha