همشهری آنلاین: معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: سازمان وظیفه عمومی با یک هزار و ۲۰۰ تن از پزشکان نیروهای مسلح کشور جهت موضوع معاینه اولیه مشمولان خدمت سربازی، قرارداد همکاری امضاء کرد.

مشمولان

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سرهنگ نجف حمید زاده افزود: این قرارداد همکاری در راستای بهینه‌سازی موضوع معاینه اولیه مشمولان خدمت سربازی منعقد شد.

وی در خصوص علت انتخاب پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان، اظهارکرد: پزشکان نیروهای مسلح به لحاظ موقعیت شغلی خود به آیین نامه معافیت های پزشکی تسلط دارند ؛ همچنین دسترسی سازمان وظیفه عمومی به این افراد از نظر اجرای برنامه های آموزشی و نظارت بر عملکرد آنان آسان تر است.

وی ادامه داد: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان؛ در زمان حاضر در سطح استان تهران ارتباط دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) با پزشکان معاینه اولیه به صورت الکترونیکی است که در صدد ایجاد و توسعه این نوع شبکه ارتباطی برای پزشکان معاینه اولیه در سراسرکشور هستیم.

حمیدزاده افزود: برای انجام معاینه اولیه ، مشمولان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به پزشک معاینه که به محل سکونت فرد نزدیک باشد معرفی و پس از تکمیل فرم خود اظهاری و معاینه توسط پزشک ، نتیجه به دفاتر یاد شده ارسال می شود.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های این سازمان ادامه داد: در صورتی که مشمول به نظر پزشک معاینه اولیه اعتراض داشته باشد، طبق برگ خود اظهاری، درخواست او در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می‌شود.

سرهنگ حمیدزاده خاطرنشان کرد: در شهرستان های کوچکی که دسترسی به پزشک نیروهای مسلح وجود ندارد ، برای انجام معاینه اولیه مشمولان از پزشکان غیر نظامی مجرب و خوش نام استفاده می‌شود.

کد خبر 363295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha