همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف از برگزاری رزمایش دریایی ولایت ۹۵ ، ارتقای توان دفاعی کشور و ارسال پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای منطقه است.

 حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا ؛ رزمایش بزرگ ولایت 95 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه در منطقه ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع با رمز یا زهرا (س) در بندرعباس آغاز شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری در آیین آغاز این رزمایش اظهار داشت: از دیگر اهداف برگزاری رزمایش دریایی ولایت 95، برقراری امنیت در منطقه گسترده شمال تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند ، خلیج عدن و تنگه باب المندب است.

وی افزود: این رزمایش به منظور مبارزه با تروریسم و دزدان دریایی و ایجاد امنیت برای کشتی های تجاری و نفتکش کشور برگزار شده است که سایر کشورها نیز از آن برخوردار می شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: از دیگر مواردی که در این رزمایش شاهد آن خواهیم بود، حضور بالگردها و هواناوهایی است که به دست متخصصان داخلی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در نیروی دریایی ارتش تعمیر اساسی شده است.

وی ادامه داد: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار 10 درجه خلیج عدن و باب ‌المندب یک رویکرد بسیار مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی های نفتکش و تجاری انجام می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این رزمایش نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بوده و نیروی دریایی ماموریت های دفاعی را به صورت ویژه دنبال می‌کند و حضور در دریاهای آزاد نیز بر همین اساس صورت می گیرد.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با اعلام رمز یا زهرا (س) از سوی فرمانده نداجا از عرشه پیشرفته ترین ناوشکن ایرانی به صورت رسمی آغاز شد.

کد خبر 363297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha