همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۵۰ خیریه در حوزه سلامت فعال هستند و ۴۰ بیمارستان خیریه در کشور در حال ساخت است.

سید محمد هادی ایازی

به گزارش ایرنا؛ محمد هادی ایازی، در همایش مجمع ملی سلامت در سالن همایش‌های رازی تهران افزود: خیرین علاوه بر بیمارستان تعداد زیادی خانه بهداشت و مراکز بهداشتی- درمانی روستایی و شهری را نیز ساخته اند یا در حال ساخت دارند.

وی گفت: 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت داریم که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های سلامت و کمک به بیماران انجام می دهند.

ایازی ادامه داد: 75 درصد موضوع‌های مرتبط با سلامت در حوزه فعالیت وزارت بهداشت نیست و خارج از نظام سلامت هستند.

ایازی با اشاره به برگزاری جشنواره مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت گفت: در این جشنواره 400 دستگاه مختلف دولتی و غیر دولتی اطلاعات خود را ارسال کردند که از این بین 90 اثر به بخش داوری راه یافت و 30 دستگاه، برگزیده شدند.

ایازی گفت: مجمع ملی سلامت جایی است که سالی یکبار با حضور رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، سیاست های حوزه سلامت برای یکسال آینده اعلام می‌شود و به دنبال این هستیم که مجمع ملی سلامت را هر سال برگزار کنیم.

وی افزود: امسال اولین همایش مجمع ملی سلامت برگزار شد و ایران جزو معدود کشورهایی است که این مجمع را تشکیل داده است و حتما در سال‌های آینده بر غنای آن افزوده خواهد شد و انتظار داریم که استانداران نیز شورای‌های سلامت استان را فعال کنند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در مجمع ملی سلامت سه ضلع دولت و حاکمیت، متخصصان و پزشکان و مردم حضور دارند.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مقرر شد که مدیران استانی و محلی مورد ارزشیابی قرار گرفته و از برترین آن‌ها تقدیر شود.

ایازی افزود: انتظار داریم که مسئولان دستگاه‌های دیگر نیز دفاتر سلامت درون دستگاهی خود را تشکیل دهند و تقویت کنند تا بتوانیم مشارکت بین بخشی و مشارکت آحاد مردم را برای ارتقای سلامت مردم و عمق بخشیدن به خدمات سلامت شاهد باشیم.

کد خبر 363310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha