همشهری آنلاین: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان «صبا» با معرفی برگزیدگان این دوره و نکوداشت استاد حسین دهلوی، آهنگساز پیشکسوت کشورمان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

اختتامیه جشنواره صبا

به گزارش همشهري آنلاين، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی دانشجویان «صبا»، با حضور هنرمندان و گروه‌های شرکت کننده و همچنين نکوداشت استاد حسین دهلوی آهنگساز پیشکسوت موسیقی، در تالار وحدت تهران برگزار شد.

اين برنامه با پخش مستندی از زندگی حسین دهلوی، ساخته حمیدرضا اردلان آغاز شد. در این فیلم مستند ، دهلوی به بیان خاطراتی از دوران کودکی و آغاز فراگیری موسیقی تحت نظر پدرش، آموزش‌های آکادمیک و همکاری با هنرمندان مختلف پرداخته است.

سپس حسین علیزاده نوازنده تار و آهنگساز پیشکسوت كشور، به تاثیرات حسين دهلوی در جریان آهنگسازی موسیقی ایرانی اشاره كرد و گفت: دهلوی احترام، عشق و تعهد به موسیقی را در هنرستان به ما یاد داد. همیشه احترام خاص و عمیقی به دهلوی داشتم و دارم. نام استاد دهلوی در تاریخ جاودانه شده، زیرا این هنرمند تنها یک آهنگساز نبوده بلکه یک معلم خوب بوده است.تعلیم و تربیت زمان دهلوی در تاریخ موسیقی خواهد ماند.

  • معرفی گروه‌ها و هنرمندان برگزیده

محمد هادی مجیدی، دبیر نخستین جشنواره موسیقی صبا نیز در این برنامه، گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه داد و از افرادی که در برگزاری اين جشنواره شرکت کردند، قدردانی کرد.

در بخش اجراي موسيقي كلاسيك: گروه "مانيا" به سرپرستي "غزل فقيهي" و گروه "كودا" به سرپرستي "محمد هادي يوسفي" مشتركا مقام دوم را از آن خود كردند. هيات داوران در اين بخش رتبه اول و سوم  نداشت.

در بخش گروه نوازی گروه‌های «کاروان» و «کژال» به صورت مشترک به عنوان مقام اول و گروه‌های «زمهریر» و «پرنگ» به صورت مشترک به عنوان مقام سوم معرفی شدند. این در حالی است که هیات داوران در این رتبه دوم نداشت.

در بخش پژوهش کامیار صلواتی رتبه اول، محسن نورانی رتبه دوم و بهرنگ نیک آیین، سپهر سراجی و مسعود خمسه پور مقام سوم جشنواره در این بخش را کسب کردند.

هیات داوران در بخش آهنگسازی برای کُر حسن رحیمی را به عنوان هنرمند برتر، الناز کریمی هنرمند برگزیده دوم و سپهر سراجی را به عنوان هنرمند برگزیده سوم معرفی کرد. این در حالی است که در بخش آهنگسازی پرکاشن مازیار جلال الدین نفر اول، مهرداد جعفری راد نفر دوم و محمد امین شریفی به عنوان نفر سوم معرفی شدند.

اجرای بخشی از سوئیت "بیژن و منیژه" اثر حسین دهلوی توسط ارکستر سرزمین مادری به رهبری نزهت امیری، نخستین بانوی رهبر ارکستر در ایران و اجرای چند قطعه دیگر از استاد دهلوی توسط گروه‌های مختلف، بخش دیگری از این برنامه بود.

کد خبر 363319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha