مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با اشاره به اینکه۸۶۰ واگن برای ارائه‌ خدمات در ایام نوروز ۹۶ درنظر گرفته شده است، گفت: از این تعداد، ۶۶۰ واگن برای خدمات‌رسانی به مسافران فعال خواهند بود و ۲۰۰ واگن باقیمانده برای پشتیبانی درنظر گرفته شده است.

محمد رجبي افزود: از آنجا كه سنت نونوار كردن با نوروز ايراني عجين شده است، شركت رجا درنظر دارد ضمن بازسازي واگن‌ها، تجهيزات و لوازم داخل واگن‌ها را نيز با لوازم نو تعويض كند تا حس نوروزي سفر با قطار حفظ شود. به گفته رجبي براي سفرهاي نوروزي امسال ظرفيتي معادل يك ميليون صندلي براي مسافران درنظر گرفته شده و تاكنون حدود ۲۲۰هزار بليت به فروش رفته است. او با اشاره به اينكه تلاش شده فضاي قطارهاي نوروزي براي خانواده‌ها و به‌خصوص كودكان، جذاب و مفرح باشد، گفت:

با توجه به پيك سفر در نيمه اول تعطيلات نوروزي، از مردم مي‌خواهيم براي مسافرت با قطار در نيمه دوم تعطيلات كه خلوت‌تر است نيز برنامه‌ريزي كنند. مديرعامل شركت حمل‌ونقل ريلي رجا در ادامه با بيان اينكه در سال گذشته حدود ۸۵۰ميليون سفر در ايران ثبت شده است، افزود: سهم رجا از كل اين جابه‌جايي‌ها حدود 2درصد تخمين زده مي‌شود.

به گفته رجبي، اين شركت كه در حال حاضر حدود ۵۱‌ درصد از سهم بازار ريلي كشور را در اختيار دارد، برنامه‌ريزي كرده تا در يك برنامه ۱۰ساله سهم خود را از كل جابه‌جايي مسافران كشور به 5‌درصد افزايش دهد.

کد خبر 363335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha