دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت نوکیا پس از ۱۷ سال مدل محبوب ۳۳۱۰ گوشی‌های خود را احیا کرد.

براساس گزارش BBC، بسياري نسخه اوليه اين گوشي را به دليل محبوبيت و مقاومتش مدلي نمادين براي شركت نوكيا مي‌دانند. بيش از 126 ميليون دستگاه از اين مدل از گوشي پيش از سال 2005 توليد شده‌بود.

نوکیا

نسخه جديد اين گوشي تحت ليسانس شركت فنلاندي HMD كه چندين گوشي هوشمند اندرويدي ديگر را با برند نوكيا توليد كرده به فروش خواهد رسيد. به گفته بن وود از شركت مشاور CCS، اين بهترين شيوه براي عرضه مجدد گوشي‌هاي موبايل نوكيا بوده‌است زيرا اين مدل نوكيا براي بسياري از افراد خاطره‌انگيز و محبوب است.

اعلام توليد دوباره اين گوشي همزمان با آغاز كنفرانس جهاني موبايل در بارسلونا رخ داد. در كنار نوكيا، شركت‌هاي ال‌جي، هوآوي و لنوو نيز قرار است در اين كنفرانس مدل‌هاي جديد خود را ارائه كنند.

شركت نوكيا توليد گوشي‌هاي موبايل را متوقف كرده و اكنون در زمينه توليد تجهيزات مخابراتي، دوربين‌هاي واقعيت مجازي و بسته‌هاي سلامت فعاليت دارد.

گوشي بازتوليد شده 3310 نوكيا از قابليت‌هاي محدود اينترنتي برخوردار است. اين گوشي مبتني بر اتصال 2.5G است كه سرعت انتقال داده‌ها در آن پايين‌تر از نسل سوم و چهارم است و سيستم عامل آن نيز +S30 است كه امكان وبگردي در آن وجود دارد اما اپليكيشن‌هاي بسيار محدود‌تري نسبت به اندرويد يا iOS روي آن قابل اجرا است. تنها دوربين اين گوشي نيز دوربيني دو مگاپيكسلي است.

با اين همه برتري اين گوشي نسبت به تمامي ديگر گوشي‌هاي موجود در بازار عمر باتري آن است. به گفته شركت HMD اين گوشي‌ها كه از نمايشگر رنگي برخوردارند مي‌توانند در وضعيت استند‌باي تا يك ماه و در وضعيت فعال 22 ساعت باتري نگه دارند. همچنين نسخه‌اي به روز شده از بازي مشهور مار نيز در اين گوشي گنجانده شده‌است.

قرار است اين گوشي‌ها با قيمت 51.75 دلار به فروش برسند. به گفته آرتو ناملا مدير اجرايي شركت HMD اين گوشي ابزار سم زدايي ديجيتالي يا نوعي موبايل براي سپري كردن تعطيلات است و مناسب افرادي است كه مي‌خواهد براي مدتي از فضاي مجازي دور باشند، اما تا حدي به ارتباطات نياز دارند.

شركت HMD همچنين عرضه گوشي هوشمند نوكياي 6 را از ماه ژانويه تاييد كرد. اين گوشي دوربيني 16 مگاپيكسلي و نمايشگري 5.5 اينچي داشته و دستيار گوگل درون آن گنجانده شده‌است تا به رقابت با سيري اپل بپردازد.

کد خبر 363398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha