شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوروز امسال، چه اولین گردش کوتاه خود را تجربه می‌کنید و چه برای یک سفر طولانی آماده می‌شوید، نوشتن لیستی از لوازم مورد نیاز سفر برایتان مفید خواهد بود.

لوازم سفر

travel
شاید از چندین روز قبل چیزی به ذهنتان برسد. یک تکه کاغذ بردارید و آن را یادداشت کنید و با مگنت روی درب یخچال بزنید. یا در دفترچه کارهای روزمره خود ستاره دارش کنید. فکر کردن به چیزهایی که باید برای سفر خود بخرید یا آماده کنید، هیجان سفر را بیشتر می‌کند. علاوه بر موارد بدیهی مانند لباس گرم و سرد، کیف و کفش، پول و شناسنامه و پاسپورت، موبایل و تبلت و لپ‌تاپ، اقلام ریز و درشت دیگری ممکن است از ذهن درگیر شب عید ما جا بمانند.

- لوازم شخصی را در کیف دستی بگذارید

پس از چک کردن مدارک شناسایی و بلیط و پول، کیف خود را باز کنید. هر چیزی که ممکن است در طول سفر، در ماشین، قطار یا هواپیما لازم داشته باشید را در این کیف دستی بیچاره جای دهید. از آنجایی که پس از دو ساعت دور شدن از خانه، اول از همه به فکر جان گوشی خود می‌افتیم، به لوازم الکترونیکی که سال‌هاست به لوازم شخصی تبدیل شده‌اند، زودتر توجه می‌کنیم.

موبایل و شارژر و پاور بانک
آداپتور و مبدل
هندز فری
فلش مموری
دوربین
مودم جیبی
اسپیکر پرتابل

بعد از چند ساعت که شارژ همه چیز را تمام کردید، به فکر استراحت می‌افتید. یا برای حوصله‌ی سررفته‌تان، تفریحات غیربرقی می‌خواهید. لوازم خواب و استراحت را دم دست بگذارید. از کتاب‌هایی که راه طولانی بهترین فرصت توجه به آنهاست، غافل نشوید. اگر اهل قلم یا نقاشی هستید هم از فکر باز خود استفاده کنید.

بالش پشت گردنی و پتو
ماسک چشم و گوش گیر
دفترچه و قلم
مجله و کتاب
بازی
کیف لوازم آرایش سفر

طبق معمول، آخر از همه هم نوبت سلامتی می‌شود. مراقب باشید زخم، عفونت یا بیماری‌های عجیبی از سفرهای خود سوغاتی نیاورید. برای لوازم بهداشتی هم آن گوشه کنارها جا پیدا کنید.

قرص (ویتامین، مسکن یا سرما خوردگی)
چسب زخم، پنبه و گوش پاک کن
دستمال مرطوب بانوان
کرم مرطوب کننده دست و صورت
کرم ضد آفتاب
عینک طبی، آفتابی و قاب
اسپری و عطر جیبی

بزرگترین چمدانی که قدرت جابجایی‌اش را دارید انتخاب کنید. البته که این بزرگترین‌ها وزن کمی هم ندارند. اما برای حمل ۶۰ مدل کفش و لباس روز و شب و خواب، به یک اتاق جا نیاز دارید. لباس‌های سبک و ضروری بردارید. هرچه کم آورید از سر کوچه بخرید، مگر اینکه مقصدتان جنگل یا کویر باشد. جاها را برای خریدهای هیجان انگیزی که از هر خیابان خواهید کرد، ذخیره کنید. وگرنه جای کیف و کفش‌های اغفال کننده، مجبور می‌شوید قیمت چمدان‌ها را در ویترین بخوانید.

کفش راحتی
کفش ورزشی
کیف تک بند کوچک
شال، کلاه، دستکش و جوراب
اگر قصد شنا داريد لوازم شنا
ملحفه
حوله
چتر سفری

بسته به فعالیت‌هایی که در برنامه دارید، لوازم مورد نیاز آنها را جمع کنید. اگر به گردش و پیک نیک می‌روید، پک‌های سفری زیادی در دسترس‌اند. اگر هم پروازهای طولانی دارید، پس از دسته‌بندی و چیدمان لباس‌ها، به جزئیات بپردازید. جلوی آینه بایستید و خود را در مقصدتان تصور کنید. از سر شروع کنید و هرچه از خود می‌بینید، بردارید. اگر یک درصد ممکن است در سفر به جمعی رسمی یا مهمانی بروید، یک ست مناسب (لباس، کیف و کفش و زیورآلات) برایش بردارید.

مواردي مثل کش، سنجاق و شانه سر
سشوار مسافرتی
مسواک، نخ و خمیر دندان
کیف لوازم آرایش
آینه جیبی
لباسشویی جیبی
لوازم ارايشي
کیت خیاطی

کد خبر 363462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha