چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب لینکداین؛ از ایجاد تا اعتبار تالیف نسیم توکل از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

کتاب «لینکداین؛ از ایجاد تا اعتبار» منتشر شد۱

لينكداين به مثابه بزرگترين شبكه‌ي حرفه‌اي در جهان تا تاريخ مارس 2012، 150 ميليون عضو داشت و به گفته‌ي منابع جديد، لينكداين اكنون 400 ميليون عضو در سراسر دنيا دارد. مأموريت اين شبكه، برقرار كردن پيوند با حرفه‌ايهاي دنياست براي آنكه بيش از پيش، موفقيت به دست آورند، و بهره‌ورتر شوند.

لينكداين به‌عنوان يك ابزار و شبكه‌ي اجتماعي، براي كمك به مردم است تا هم مشاغل موردنظر خود را پيدا كنند، و هم مي‌كوشد آنان را در مشاغلي كه دارند، تواناتر سازد.

چگونه مي‌توان از اين ابزار و شبكه‌هاي اجتماعي پرقدرت چشم پوشيد؟ پاسخ آن است كه ما ايراني‌ها بنا به پژوهشهاي فراواني كه تاكنون در سالهاي اخير شده است، همواره بيش از مبدعان و متفكران شبكه‌هاي اجتماعي، طرفدار اين تكنولوژي و ساير تكنولوژيها و ابزارهاي جديد هستيم! پس در اين باره نگراني نداريم.

آنچه نگران‌كننده است آن است كه در شتاب بهره‌برداري از اين ابزارهاي شبكه‌هاي اجتماعي، به مباني و اصول اين رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي كمتر توجه مي‌كنيم، و گاه آنچنان مغروق آن مي‌شويم كه فراموش مي‌كنيم قرار است از اين رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي چه چيز حاصل شود. از اين رو، هزينه‌اي است كه افزون بر هزينه‌هاي نقدي، هزينه‌هاي انرژي و منابع انساني، تلف شده و نتايج سودمندي كه انتظار داشتيم، حاصل نمي‌شود.

لينكداين همچون هر ابزار و رسانه‌اي از شبكه‌ي اجتماعي، داراي ماهيت و ظرفيتي است كه بايد اين ماهيت و ظرفيت را بشناسيم. با شناخت هرچه بيشتر ماهيت و ظرفيت آن، بهتر مي‌توانيم از اين رسانه و شبكه‌ي اجتماعي بيشترين بهره‌برداري را به عمل آوريم.

شايسته‌ي عنوان است كه اين رسانه و هر رسانه‌ي ديگري بويژه "رسانه‌هاي شبكه‌ي اجتماعي"، قواعد خاصي دارند كه پيروي از اين قواعد، مي‌تواند ميزان كاميابي شما را در برقراري پيوند دقيق افزون سازد، به علاوه هزينه‌هاي شما را بخوبي كاهش دهد. اين در حالي است كه عموم ما در ايران، همواره در شتاب بهره‌برداري از اين رسانه‌ها بويژه رسانه‌هاي شبكه‌ي اجتماعي، تمايلي نداريم كه به قواعد پايبند بمانيم. ترجيح مي‌دهيم كه با استفاده از "شم"، "خلاقيت" و "نبوغ" خود اقداماتي را به انجام رسانيم!

در چنين شرايطي زماني متوجه خطاها مي‌شويم كه تمام تلاشها، اقدامها، و هزينه‌ها نه تنها نتيجه نداده بلكه، آسيب جدّي خورده‌ايم. البته گاه همچنان مي‌كوشيم دوباره همان خطاها را تكرار كنيم!

مؤلف اين اثر با اعتراف قابل تحسين خود در ابتداي كتاب، مي‌گويد در آغاز به صورت تجربي از "لينكداين" بهره‌مند شده، اما به مرور دريافته كه مي‌تواند با دانايي بيشتر، بهره‌برداري وسيعتري از اين رسانه و شبكه‌ي اجتماعي به عمل آورد، و از ديگر سو، مخاطرات آن را كاهش دهد. بدين‌رو، با مطالعه‌ي بيشتر، و ارزيابي آن دانسته‌ها در هنگام به‌كارگيري اين رسانه و شبكه‌ي اجتماعي، اقداماتش را به ثمر رسانده، و اكنون آن همه را تقديم علاقه‌مندان كرده است كه در اين كتاب مي‌خوانيد.

اگر دوست داريد خودتان چرخ را از ابتدا اختراع كنيد، بهتر است همچنان در به‌كارگيري اين ابزار و شبكه‌ي اجتماعي، خودتان، شم خودتان، نبوغ و خلاقيت خودتان را ملاك قرار دهيد. با گذشت زمان، قطعاً به نتايجي خواهيد رسيد و البته مي‌پذيريد كه افزون بر يادگيري، هزينه‌هاي آن را بپردازيد. ‌اما اگر دوست داريد از تجربه و دانش ديگران بهره‌مند شويد، راههاي ميان‌بُري وجود دارد كه از جمله‌ي آن راهها، این کتاب را بخوانید.

فهرست مطالب کتاب لینکداین؛ از ایجاد تا اعتبار»به شرح زیر است:

فصل اول: قانون اول: پروفایل‌تان را با دقت راه‌اندازی کنید
فصل دوم: قانون دوم: شبک هوشمندتری بسازید
فصل سوم: قانون سوم: مقدار مشاهده‌ی پروفایل خودتان را با ارزش‌آفرینی تقویت کنید
فصل چهارم: قانون چهارم: هوشمندانه‌تر شبکه‌سازی کنید
فصل پنجم: قاونو پنجم: فرد به فرد حرکت کنید
فصل ششم: قانون ششم: از لینکداین به گروه‌ها برسید
فصل هفتم: قانون هفتم: رهبری متفکر شوید
نتیجه گیری: سخن پایاینی مولف
آیا می‌خواهید به فردی بسیار تاثیرگذار تبدیل شوید و مراجعان ایده‌آل خود را در لینکداین جذب کنید؟

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر و‌خرید این کتاب می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتی www.marketingshop.ir مراجعه کنند.

کد خبر 363469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha