مردی که مدعی بود با نفوذ زیادی که در دستگاه قضایی دارد می‌تواند حکم اعدام را لغو کند پس از کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون تومانی از خانواده ۳ زندانی دستگیر شد.

اين مرد با شكايت خانواده 3زنداني محكوم به اعدام تحت تعقيب پليس و دستگاه قضايي قرار گرفت. يكي از شاكيان گفت: مدتي قبل يكي از اعضاي خانواده‌ام به جرم حمل و قاچاق مواد‌مخدر به اعدام محكوم شد. او در زندان به‌سر مي‌برد و زماني كه پيگير پرونده‌اش بوديم، با مردي آشنا شديم كه مي‌گفت نفوذ زيادي در دستگاه قضايي دارد.

او مي‌گفت كه مي‌تواند در ازاي دريافت مبلغي، حكم اعدام را لغو كند و ما كه حرفش را باور كرده بوديم 200ميليون تومان به حسابش واريز كرديم اما پس از مدتي متوجه شديم كه حكم اعدام به مرحله اجرا درآمده است. پس از آن وقتي با آقاي بانفوذ تماس گرفتيم، او جواب تلفن‌هايمان را نداد و فهميديم كه سر ما كلاه گذاشته است. با اين شكايت، تحقيقات براي دستگيري مرد كلاهبردار شروع شد و مأموران متوجه شدند كه 2خانواده ديگر نيز فريب وي را خورده‌اند. اين مرد از اين دو خانواده نيز به بهانه لغو حكم اعدام جمعا 200ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود.

جاويد اماني، معاون قضايي دادگستري كل استان هرمزگان با اشاره به دستگيري مرد كلاهبردار گفت: اين متهم كه با نام اختصاري «ج -ك» فعاليت مجرمانه‌اش را انجام مي‌داد، پس از بررسي‌هاي گسترده شناسايي و دستگير شد. وي ادامه داد:‌ از بين محكوماني كه اين فرد مدعي بود مي‌تواند حكم‌شان را لغو كند، حكم اعدام يكي به مرحله اجرا در آمده و درخصوص 2محكوم ديگر پس از صدور حكم اعدام در دادگاه انقلاب استان هرمزگان و قطعيت آن، حكم مذكور در مرحله اجراست كه اين موضوع نشان‌دهنده بي‌تأثير بودن ادعاهاي كذب و اقدامات مجرمانه اين فرد مدعي نفوذ، به‌منظور تخريب وجاهت دستگاه قضايي است.

او گفت: اين پرونده با قاطعيت در حال رسيدگي مقدماتي در دادسراي عمومي و انقلاب بندرعباس است و پس از صدور كيفرخواست براي صدور حكم مقتضي به دادگاه ارسال مي‌شود.

کد خبر 363476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha