مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ماه‌های باقیمانده این دوره مدیریت شهری با شبکه‌سازی‌ و ثبت سازمان مردم‌نهاد باشگاه توان‌یاران، امکان ادامه فعالیت را توسط زنان سرپرست خانوار فراهم خواهد کرد.

نمایشگاه زنان

فهيمه فيروزفر روزگذشته در نشست خبري دهمين جشنواره زنان و توليد ملي با اعلام اين خبر گفت: سازمان مردم‌نهادي مانند باشگاه توان‌ياران مي‌تواند هم در بحث مددكاري و هم آموزش، گام‌هاي مثبتي بردارد. بر همين اساس قرار است تا خردادماه سال آينده نرم‌افزاري را تهيه كنيم كه در آن ستاد توانمندسازي به تمامي افراد معرفي شود.

كساني كه اطلاعات نزد ما دارند رمز عبور و نام كاربري دريافت مي‌كنند و با وارد كردن اين اطلاعات مي‌توانند درخواست مشاوره خود را اعلام كنند و مشاوره‌هاي لازم هم از سوي كساني كه نذر فرهنگي كرده‌اند، ارائه مي‌شود. اين طرح به‌صورت پايلوت در منطقه 11 اجرا خواهد شد. نرم‌افزار اين باشگاه خرداد96رونمايي خواهد شد.

وي همچنين گفت: در اين دوره 74غرفه در فضايي به مساحت 3هزار و 500متر حضور دارند و 2هزار و 975زن سرپرست خانوار به‌طور مستقيم وغيرمستقيم نمايشگاه را پشتيباني مي‌كنند. 22غرفه نيز به كوثرها اختصاص يافته و 9توليد‌كننده براي نخستين‌مرتبه به جمع نمايشگاه خواهند پيوست. در مجموع 24غرفه زنانه، 13غرفه مردانه، 7غرفه مردانه و زنانه، 13غرفه كودك، 3غرفه حجاب، 4 غرفه زيورآلات، 2غرفه كالاي خواب، 4غرفه صنايع‌دستي و 4غرفه با انواع محصولات ديگر در نمايشگاه حضور دارند.

53ميز هم براي فروش صنايع‌دستي و وسايل عيد به‌طور مجزا درنظر گرفته شده است. در اين دوره همچنين قرار است وزارتخانه‌هاي كار و صنايع و معادن از 3 توليد‌كننده برتر از نگاه مردم و از نظر تخصصي و فني تقدير كنند. فرزندان زنان سرپرست خانوار نيز مانند دوره گذشته در طراحي و اجراي غرفه‌هاي نمايشگاه توانمندي‌هاي خود را نشان داده‌اند.

به گفته فيروزفر، برگزاري اين جشنواره بر رفتار توليد‌كنندگان تأثير گذاشته و سختگيري‌هاي به‌عمل آمده موجب ارائه كالاي 100درصدايراني شده است. همچنين توليدكنندگان، ‌واسطه‌ها را حذف كرده و كالاي خود را از توليد به مصرف عرضه مي‌كنند. همچنين رقابت ميان توليدكنندگان به رفاقت تبديل شده به‌گونه‌اي كه يك فروشگاه بزرگ را با هم اجاره كرده و مراقب عدم‌ورود كالاي خارجي به نمايشگاه هستند.

وي همچنين از برقراري ارتباط ستاد با دانشگاه مد آرت پاريس كه دانشگاهي تخصصي در حوزه پوشاك است خبر داد و گفت: در روزهاي شنبه و يكشنبه 2استاد از اين دانشگاه به جشنواره زنان وتوليد ملي مي‌آيند و به توليد‌كننده‌هاي كوثرها بازارسازي و الگو را ياد مي‌دهند. مدل توانمندسازي ستاد نيز در قالب كتابچه به زبان‌هاي انگليسي، آلماني، فرانسه، عربي و چيني ترجمه شده و حتي يك هيأت فرانسوي اذعان كرده كه مي‌توان اين الگو را در كشورهاي در حال توسعه اجرا كرد.

فيروزفر با اشاره به اقدامات مددكاري ستاد به خانواده زنان سرپرست خانوار گفت: نگاه ما تنها اقتصادي نيست و در مواردي كه كارآفرين مراكز كوثر نتواند رفتارهاي اجتماعي درست را به زن سرپرست خانوار آموزش دهد او را از سيستم ستاد حذف مي‌كنيم. كمك مددكاران ستاد به بازگشت دوباره قدرت تكلم دختر خردسال يكي از اين زنان كه شاهد صحنه خودكشي برادرش بوده يكي از اقدامات انجام شده در حوزه مددكاري است. همچنين زندگينامه زنان سرپرست خانوار در 2جلد كتاب منتشر شده است. دهمين جشنواره زنان و توليد ملي 13تا 23اسفندماه از ساعت 10صبح تا 21در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار مي‌شود.

کد خبر 363481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha