مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خصوصی فضایی اسپیس‌ایکس اعلام کرد دو شهروند هزینه سفر به ماه را پرداخت کرده‌اند تا توسط فضاپیمای این شرکت راهی ماه شوند.

براساس گزارش BBC، به گفته ايلان ماسك قرار است اين ماموريت در اواخر سال 2018 انجام گيرد و دو توريست كه نام آنها محرمانه باقي مانده‌است،‌هزينه گزافي براي اين سفر پرداخت كرده‌اند.

به گفته ماسك بنيانگذار شركت اسپيس‌ايكس اين سفر فرصتي جديد براي بازگشت انسان به اعماق فضا براي اولين‌بار پس از 45 سال است. اين دو مسافر قرار است با فضاپيمايي به ماه بروند كه پرواز آزمايشي بدون سرنشين آن براي اواخر سال 2017 برنامه‌ريزي شده‌است.

به گفته ماسك همكاري آژانس فضايي آمريكا اين برنامه را عملي ساخته‌است و قرار است اين دو مسافر با سرعتي بي سابقه به نقطه‌اي از سامانه خورشيدي سفر كنند كه تاكنون كسي به آن سفر نكرده‌است. ماسك با اعلام اينكه اسامي اين افراد محرمانه است تنها به اين نكته اشاره كرد كه دو مسافر يكديگر را مي‌شناسند و هاليوودي نيستند.

ماسك مي‌گويد مانند فضانوردان ماموريت آپولو، اين دو مسافر نيز با نيروي محرك روح جستجوگر انسان، اميد و آرزوهاي بشريت را با خود به ماه مي‌برند. قرار است آزمون‌هاي سلامت و تندرستي اين دو مسافر به همراه دوره‌هاي آموزشي در اواخر سال 20147 آغاز شوند. 

انتظار مي‌رود اين ماموريت در سه ماهه دوم سال 2018 انجام گيرد درحالي كه مسافران اين ماموريت از خطرهاي احتمالي آن آگاهي كامل دارند. اگرچه ماسك مي‌گويد همه تلاش خود را براي كاهش خطرهاي اين ماموريت انجام خواهد‌داد.

قرار است اين دو توريست فضايي در مدار ماه گشتي زده و از فاصله نزديك از سطح ماه عبور كنند و سپس به فضاي فراتر از ماه بروند. در اين ماموريت فرود روي ماه برنامه‌ريزي نشده‌است.

کد خبر 363514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha