سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته نامه اکونومیست چاپ لندن در گزارشی به دردسر جدید کانادا به علت همسایگی با مرز شمالی آمریکا پرداخت و نوشت: افزایش شمار مهاجرانی که به خاطر فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این کشور به سوی کانادا فرار می‌کنند، منبع نگرانی شدید برای اوتاوا شده است.

اکونومیست: مرز آمریکا برای کانادا دردسرساز شده است

به گزارش ایرنا، اکونومیست روز سه شنبه افزود: هر چند همیشه مردم به دو سوی مرز هشت هزار و 892 کیلومتری کانادا با آمریکا که از جنگل، کوه، مزارع و دریاچه ها می گذرد، خزیده اند اما افزایش شدید در شمار پناهندگانی که به شکل غیرقانونی به کانادا می آیند، همه را به ترس انداخته است.

تعداد پناهندگان هنوز کم است یعنی آنها در گروههای صد تایی به سوی کانادا می روند نه هزارتایی اما این موج که در برخی از مناطق مرزی حتی سه برابر شده، فشارهایی از سوی افکار عمومی را متوجه سیاستمداران کرده است که به این وضعیت واکنش نشان دهند.

نشریه اکونومیست با تحلیل دلایل هجوم پناهندگان از آمریکا به سوی مرزهای کانادا نوشت: هجوم موج کنونی پناهندگان که عمدتا اهل آفریقا یا خاورمیانه هستند، به کانادا بیشتر به علت فرار آنها از عواقب فرمان جدید ترامپ در آمریکا است. برخی از آنها در مصاحبه با نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته اند دیگر از دست احساسات ضد مهاجران در آمریکا احساس امنیت نمی کنند و همچنین می ترسند به تقاضای پناهندگی شان به شکل عادلانه ای رسیدگی نشود.

مقامات مسئول در آمریکا گفته اند که از آوریل 2016 تا ژانویه 2017 تعداد 1280 پناهجوی غیر مجاز که طریق کوههای آمریکا خود را به ایالت کبک کانادا رسانده بودند، شناسایی کرده اند. آنها گفتند این آمار بیش از سه برابر ارقام در همان دوره زمانی در سال گذشته است.

هر چند بیشتر کانادایی ها از جمله نخست وزیر جاستین ترودو از ورود مهاجران به خاطر منافع اقتصادی که به همراه دارد، استقبال می کنند اما بسیاری نیز معتقدند همه پناهندگانی که تقاضای ورود به کانادا دارند واقعا در خطر نیستند و حتی خود می توانند خطری برای امنیت آمریکا باشند.

به نوشته اکونومیست، محافظه کاران در پارلمان کانادا نفوذ پناهندگان به خاک این کشور را یک تهدید امنیتی می دانند و می خواهند که دولت پول و امکانات بیشتری برای کنترل مرزها اختصاص دهد.

کد خبر 363582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha