همشهری آنلاین: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهیدان باکری تجسم خواستن بودندو در تمامی صحنه ها با ایثار تمام، برای اهتزاز پرچم اسلام و ارتقای آن تلاش کردند.

محمد باقری

به گزارش ایرنا، وي در یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مهدی و حمید باکری، در تالار وزارت کشور، گفت: خطه بزرگ آذربایجان افتخارات بی شماری برای این کشور و ملت تقدیم کرده است و دلاوران آذربایجان در لشکر عاشورا کارهای بزرگ و ماندگاری انجام دادند و صفحات زرینی در تاریخ کشور ثبت کردند

وی ادامه داد: حیف است از شهدای آذربایجان بگوییم، اما از شهید حسن شفیع زاده فرمانده توپخانه سپاه یاد نکنیم ؛ کسی که از سال ٦٢ تا پایان حیات خود درخت توپخانه سپاه کشور را پربارتر کرد.

وی همچنین از شهید دلاور مرتضی یاخچیان همراه و همرزم شهید باکری که بار مسئولیت سنگینی در لشکر عاشورا بر عهده داشت و از علی تجلایی که بسیاری از شهیدان ابن جبهه را آموزش می داد، سوسنگرد را از محاصره دشمن نجات داد و در نهایت همراه شهید باکری به درجه رفیع شهادت نائل آمد هم یاد کرد.

باقری خاطرنشان کرد: قسمت جانبازان این بود که بمانند و در قسمت های بعدی انقلاب تلاش کرده و یاد شهیدان را گرامی نگه دارند.

رئیس ستاد نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب و دفاع مقدس را دو حادثه بزرگ تاثیرگذار نظام دانست و گفت: هر آنچه امنیت و بازدارندگی در برابر دشمنان و هر آنچه راه و افق روشن نسبت به توسعه ملت داریم ، از آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و حاصل خون شهیدان و جانبازی جانبازان و ایثارگران است.

وی برگزاری این نوع همایش ها را تلاشی از نوع تلاش حضرت زینب (س) دانست و ادامه داد: اگر تلاش حضرت زینب (س) و بقیه بزرگان نبود ، امروز آثاری از تشیع در اختیار ما قرار نگرفت.

باقری با بیان این که افرادی چون ما که توفیق شهادت در دفاع مقدس را پیدا نکردیم این مسئولیت را داریم ، ادامه داد: باید همه آنها را به ابزار روز و هنرمندانه در اختیار ملت قرار بگیرد.

همرزم شهیدمهدی باکری با بیان این که شهیدان باکری سهم اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد امنیت در کردستان و آذربایجان غربی داشتند ، اظهار کرد: شهید مهدی باکری درخدمت به مردم در کسوت شهرداری ارومیه کارهای بزرگی کرد.

به گفته باقری، شهید مهدی باکری تا جانشینی تیپ ٨ نجف به فرماندهی شهید کاظمی پیش رفت و در عملیات فتح المبین جبهه ، سخت رقابیه بر عهده ایشان بود ؛ تنگه رقابیه را با حداقل تلفات باز کرد و نقش اساسی در این عملیات داشت.

وی ادامه داد: مهدی در عملیات بیت المقدس و تصرف خرمشهر از اول تا پایان عملیات حضور داشت و به همراه شهید کاظمی و نقش اساسی در پیروزی عملیات إیفا کرد. لشکر ٣١ عاشورا به فرماندهی ایشان شکل گرفت و تا روزی که بود عملیات موفق پشت سر هم با رهبری او انجام شد.

کد خبر 363758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha