همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: دلیلی ندارد که یک تیمی که نظامی نیست مثل تراکتورسازی بازیکن سرباز بگیرد و اگر این طور باشد باید ما و پرسپولیس و بقیه تیم‌ها سرباز بگیریم.

منصوریان

به گزارش فارس، علیرضا منصوریان در نشست خبری قبل از دیدار تیم‌های استقلال و سیاه‌جامگان، گفت: به فوتبال ایران بابت درگذشت اکبر دارستانی و سالگرد آن تسلیت می‌گویم او دو سال دستیار من بود و زحمت کشید و اگر عمرش به دنیا بود شاید امروز دستیار من در استقلال بود.

وی ادامه داد: بازی فردا سخت است و در زمان خداداد عزیزی دوست خوبم نیز فوتبال خوبی را بازی می‌کرد. البته بازی این تیم همراه با بدشانسی بود و از طرف دیگر میثاقیان با کوله‌باری از تجربه آمده و جای هاشمی‌نسب و عزیزی را گرفته تفکرات او برای ما نشناخته است و نمی‌دانیم چه کاری می‌خواهد انجام داد.

منصوریان ادامه داد: ما از دیدار با التعاون به جوانانمان آماده‌باش دادیم و برای ‌آنها تعریف کردیم که برای هر برد فقط تا بازی بعدی جای خوشحالی دارد و ما می‌رویم روی آنالیز تیم بعدی. از هواداران هم می‌خواهم تا فردا تیم را حمایت کنند چون آنها پیغام قشنگی را برای آینده استقلال و تیم ملی می‌دهند. امیدوارم فردا از این حریف سخت‌ امتیاز بگیریم هر چند که پریشب دیدید که لاس‌پالماس با رئال مادرید چه کار کرد. برای همین در فوتبال نتایج قابل پیش‌بینی نیست. نتیجه بازی فردا مهم است و به همین دلیل با سرسختی جلو می‌رویم و امیدوارم فردا سه امتیاز را بگیریم.

وی در مورد اینکه استقلال بدنساز ندارد گفت: تیم ما اوکی است و بدنساز نیز مجری برنامه‌های ما است. با یک متد خاص جلو می‌رویم که در کلاس مربی‌گری اخیر نیز مدرس کلاس‌ها با این متد آشنا بود و ما در این زمینه فقط مجری می‌خواهیم. ما این متد را در تیم امید شروع کردیم و پله پله بهتر می‌شویم و هر کسی که بدنساز می‌آید باید روش ما را پیش ببرد. از سوی دیگر در زمان استیوجونز با این متد پیش رفتیم و بدنسازی را گرفتیم که آن را متوجه شود چون پایه این متد هلندی است. ضمن اینکه در کنار او چینی و مصطفوی را 8 ماه به کلاس‌های بدنسازی فرستادیم و مسیرمان خوب است و طی دو سال گذشته نیز از آن جواب گرفتیم تا جایی که طی هفته‌های بیست و هشتم تا سی‌ام که همه تیم‌ها افت می‌کنند تیم ما به اوج آمادگی می‌رسد.

سرمربی استقلال در مورد وضعیت کاوه رضایی، گفت: در عمان می‌دانستیم مادربزرگ او فوت کرده اما سعی کردیم به او اطلاع ندهیم اما از طریق خرمگاه این مسأله را فهمید و بعد از بازی با اولین پرواز به تهران آمد و امروز هم به اردوی ما اضافه می‌شود. بابت حق‌دوست هم از کادر پزشکی تشکر می‌کنم چون فکر نمی‌کردم با این سرعت او را به ما پس بدهند و این بازیکن را هم در لیست 19 نفره داریم و از سوی دیگر خسرو حیدری را به خاطر فشارهای اخیر در لیست بازی با سیاه‌جامگان نخواهیم داشت.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود نگاه بلندمدتی به جوانان استقلال دارد گفت: در خصوص جوانانی که الان زیر 25 سال هستند خواسته‌مان برای تمدید قرارداد زیر 3، 4 سال نیست و درباره بازیکنان رده‌های سنی پایه نیز نگاهمان به تمدید قرارداد زیر 5، 6 سال نیست و از سوی دیگر در چهارگوشه ایران با هزینه خودم استعدادیاب‌هایی را در نظر گرفته‌ام که آنها نیز 7، 8 بازیکن خوب را زیرنظر دارند و این ستاره‌های زیر 18 سال را برایشان زیر 6، 7 سال برنامه نداریم که تا با آنها تمدید کنیم.

وی افزود: ما بازیکنان را آماده می‌کنیم و زحمت می‌کشیم حتی شاید آنها با اشباهاتشان 3، 4 امتیاز را از ما بگیرند. ما این بازیکنان را آماده می کنیم اما وقتی به اوج می‌رسد قراردادش تمام می‌شود و مدیر برنامه‌هایش قیمت بالایی را می‌گوید و آن موقع فکر می‌کنند آن زمان که بچه التماس می‌کرد تا پیراهن استقلال را در دستش می‌گیرد چرا با او تمدید نکردید و الان هم این برند را مجانی در اختیارش قرار نمی‌دهید و اگر جوان پشت هم اضافه نکنید سیستم‌مان گلخانه‌ای می‌شود و موفق نخواهیم شد.

وی درباره اینکه آیا لیگ را دست کم گرفته است یا خیر، گفت: به هیچ عنوان لیگ را دست کم نگرفته‌ایم و به اتفاقات آینده بسیار امیدوارم در لیگ هم هیچ تیمی گارانتی ندارد که می‌برد. ما به افق روشن نگاه می‌کنیم و این طور هم نیست که برنامه‌ریزی‌مان روی 12، 13 بازیکن باشد و ما 20 بازیکن داریم که می‌توانیم هر وقت بخواهیم تاکتیکمان را تغییر دهیم و این را برای آن کارشناسانی می‌گویم که همواره مطرح می‌کنند چرا ترکیبمان مدام تغییر می‌کند. یورگن‌کلوپ نیز 6 هفته با ترکیبی که نتیجه نگرفت به میدان رفت اما نمی‌توان وقتی یک بازیکن جواب نمی‌دهد به زور او را در ترکیب قرار داد. ما در نفت نیز از این موضوع نتیجه گرفتیم چون اگر این طور نبود مطمئناً سال آینده با 14 بازیکن لیگ را آغاز می‌کردیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه تیمش سه بازی مشکل در 10 روز آینده در پیش دارد، گفت: همین روش به ما کمک می‌کند. الان از رحمتی تا نورافکن هیچ کدام برای حضور در ترکیب اصلی گارانتی ندارند و فقط عملکرد آنها در مسابقات و تمرینات باعث می‌شود تا در بازی بعدی حضور داشته باشند. ساختارمان به آن نقطه‌ای رسیده که اگر یک بازیکن جابجا می‌شود ساختار تغییر نکند و امیدوارم سه بازی قبل از عید را هم با سربلندی پشت‌سر بگذاریم. موقعی که به جوانان بازی می‌دادیم فکر این روزها و هر 4 روز بازی کردن را کرده بودیم اما همین جوانان ممکن است عملکردشان کار دستمان بدهد مثل بازی با الاهلی که یک بازیکن از وظایفش خارج شد و بازیکن شماره 99 گلزنی کرد.

منصوریان یادآور شد: یک نکته را باید بگویم خیلی از دوستان می‌گویند استقلال توفیق اجباری داشت که من اعتقادی به این حرف ندارم چون روی چشمی، جباروف و آندو حساب کرده بودیم یعنی در آسیا تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها را می‌خواستم تا مسیرم هموار شود. همانطور که گذاشتن جوان جرأت می‌خواهد پس این هم توفیق اجباری نبود و ما این جوان‌گرایی را از اول فصل آغاز کردیم.

وی در مورد وضعیت چشمی گفت: بسیار ناراحتم و دیشب با مدیر برنامه‌هایش صحبت کردم و گفتم برای ادامه فصل به تمرینات خودمان برگردد چون وقتی او را می‌بینم احساس می‌کنم با استقلال دلی قرارداد دارد. از هواداران هم می‌خواهم هر جا او را می‌بینند به چشمی انرژی مثبت بدهند. از مدیر برنامه‌های چشمی خواستم تا این بازیکن از پس‌فردا به تمرینات ما بیاید چون او بازیکن سال آینده ما است و سعی می‌کنیم در بازی‌های دوستانه از او استفاده کنیم.

منصوریان در مورد اینکه بازیکنان جوان تا به اوج می‌رسند باید به تیم‌های نظامی بروند،‌گفت: با تاج صحبت کردم و از او خواستم تا هر تیم لیگ برتری سه بازیکن سرباز داشته باشد چون دلیلی ندارد که یک تیمی که نظامی نیست مثل تراکتورسازی بازیکن سرباز بگیرد و اگر این طور باشد باید ما و پرسپولیس و بقیه تیم‌ها سرباز بگیریم و همه تیم‌ها از حق مساوی برخوردار باشند. حالا وضعیت ملوان و فجر که نظامی هستند فرق دارد اما از تاج خواستیم تا این موضوع در مجلس به هر طریقی عنوان شود تا این شانس را به همه تیم‌ها بدهند که بتوانند از سرباز قهرمان‌ها استفاده کنند و در عوض پول آن را به نظام وظیفه بدهند و این بازیکنان به عنوان امریه ورزشی خدمت کنند البته این جا یک تهدید هم وجود دارد و اینکه از بیرون به بازیکن ما می‌گویند خودت را سرباز کن و تمرکز من را هم به هم می‌ریزند بنابراین معتقدم اگر قرار است تیمی سرباز بگیرد ما هم باید بگیریم.

وی درباره اینکه تغییر مربی سیاه‌جامگان به نفع استقلال است یا به ضرر این تیم،‌ گفت: خداداد خوب کار می‌کرد و به شوک مثبت و منفی حضور میثاقیان کاری ندارم اما اینکه نمی‌دانیم فردا چه اتفاقی برای ما رخ می‌دهد سردرگم‌مان کرده است. معمولاً از قبل تیم‌ها را آنالیز می‌کنیم و این تنها بازی است که سرمربی حریف تغییر کرده و مربی جدید نیز در بازی بسته مربی قوی است. البته من با میثاقیان در کلاس‌های مربی‌گری هم هم‌کلاس بودیم ولی برای موفقیت باید فردا فشار لازم را بیاوریم و خودمان را دیکته کنیم.

منصوریان در مورد وضعیت مگویان گفت: او تمریناتش را آغاز کرده و امیدوارم هیچ تیمی مصدوم نداشته باشد چون در فوتبال ایران فقط پهلوان زنده را عشق است.

وی در پایان بعد از نشست خبری درباره آبگوشت خوردن بازیکنان سیاه‌جامگان گفت: اگر تیمی مثل ما همدل و برادر باشد مطمئن باشید این طور مسائل از کار تاکتیکی هم جلوتر خواهد بود.

کد خبر 363764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha