سازمان میراث فرهنگی در بخشنامه‌ای از تشکل‌های گردشگری خواست تا هر نوع خسارت بابت ممنوعیت ورود بدون ویزای اتباع ۳۸ کشور مشمول لغو روادید با آمریکا را که به آنها وارد شده است اطلاع دهند.

به گزارش مهر، پيرو اجراي رسمي مصوبه مجلس سناي آمريكا از 21ژانويه2016 درخصوص ممنوعيت ورود بدون ويزاي اتباع ۳۸ كشور مشمول برنامه لغو رواديد ايالات متحده كه از يكم مارس۲۰۱۱ و پس از آن به كشورهاي ايران، عراق، سودان يا سوريه سفر كرده يا در آنها به سر برده باشند،

همچنين اقدام ضد‌اسلامي اخير ترامپ رئيس‌جمهور جديد آن كشور مبني بر ممنوعيت ورود اتباع 7كشور مسلمان ازجمله ايراني‌ها به خاك آمريكا، سازمان ميراث فرهنگي درنظر دارد از طريق تعامل با وزارت امورخارجه و در قالب گزارش مستند نسبت به طرح و پيگيري آسيب‌هاي احتمالي ناشي از اين دو موضوع بر صنعت گردشگري جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات دو و چندجانبه بين‌المللي مرتبط با برجام و در نتيجه ايجاد تمهيدات لازم براي جلوگيري از تشديد اين آسيب‌ها اقدام كند.

دفتر بازاريابي و تبليغات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي اعلام كرده است، درصورتي كه دفاتر، شركت‌ها و هتل‌هاي تابعه به‌واسطه مصوبه مذكور و اقدام اخير دولت آمريكا يا هرگونه لغو رزرواسيون هتل، لغو تورهاي گروهي و فردي، هيأت‌هاي تجاري يا هر نوع انصراف از مسافرت به ايران از طرف هر يك از كشورهاي خارجي مواجه شده‌اند، مراتب در قالب جداول جداگانه‌ با ذكر نام كشور مبدأ تور، تعداد اعضاي تور، دليل لغو (از ميان 2دليل فوق) همراه با مدارك قابل استناد تا ۲۱ اسفندماه۹۵ براي اقدامات آتي به اين دفتر ارسال كنند.

دونالد ترامپ رئيس‌جمهور جديد آمريكا بلافاصله پس از رفتن به كاخ سفيد اقدام به صدور دستورهاي سختگيرانه ورود به آمريكا براي افرادي كه از نظر او به كشورهاي متخاصم سفر كرده‌اند صادر كرد. براساس يكي از اين دستورها اتباع 38كشور بدون نياز به رواديد براي ورود به خاك آمريكا كه به ايران سفر كرده باشند يا مدتي در كشورمان به سر برده باشند نياز به اخذ ويزا براي ورود مجدد به خاك آمريكا دارند. او همچنين در تازه‌ترين دستور خود ورود اتباع ايران به خاك آن كشور را ممنوع كرده است.

اين اقدامات ترامپ منجر به تأثيرات منفي در صنعت گردشگري جهان شد تا جايي كه دبيركل سازمان ملل و حتي رئيس سازمان جهاني جهانگردي نيز اعتراض شديد خود به دستورات ترامپ را به‌دليل تأثير منفي بر گردشگري جهاني مطرح كردند و در نامه‌هاي جداگانه به او خواستار لغو تصميم‌هاي خلق الساعه كه صنعت گردشگري جهان را با رشد منفي مواجه و به ركود مي‌كشاند، شدند.

کد خبر 363785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha