مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

سیدمحمد فخار‌: از همین امروز تا ۲۶ اسفند، اگر در خیابان‌های تهران سوزن بیندازید، بی‌گمان به زمین نخواهد رسید. ترافیک پایان سال، تجربه‌‌ای است که هیچ پایتخت‌نشینی از آن در امان نیست و در هر بزرگراه و خیابان و حتی کوچه‌‌ای یافت می‌شود.

اتوبوس

سفرهاي درون‌شهري در 2هفته اخير از مرز 20ميليون سفر روزانه گذشته و گره ترافيك معابر كور مي‌شود.آخرين موج از ترافيك پايان سال، از امروز با بيشترين حد ممكن در خيابان‌هاي تهران ديده مي‌شود و مديريت شهري تمهيدات ويژه‌اي براي كنترل و كاهش دامنه اين ترافيك درنظر گرفته است. آنگونه كه روابط عمومي سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران به همشهري خبر داده، اين برنامه‌ها شامل اقدامات اجرايي مؤثري در اين حوزه است.

  • شناسايي سد معبرها

شهرداران مناطق 22گانه موظف شده‌اند تا قبل از نيمه اسفندماه يعني فردا، طي جلسه‌اي با پليس و اصناف با شناسايي نقاط سد معبر ممنوع تا پايان سال نسبت به اعمال قانون به‌طور خاص در اين مناطق اقدام كنند. همچنين شهرداران مناطق موظف هستند تا نقاط مجاز براي برپايي بازارهاي روز را هم تعيين كنند و به اطلاع شهروندان برسانند.

  • بسيج حمل ونقل عمومي

3حوزه تاكسيراني، اتوبوسراني و مترو در روزهاي پاياني سال بيشترين حجم كاري را دارند. در اين زمينه سازمان اتوبوسراني و تاكسيراني شهر تهران موظف هستند تا با تمام امكانات نسبت به شناسايي نقاط حساس و مهم در پايانه‌ها و گلوگاه‌هاي تجمع مسافر اقدام و در تمام ساعات اوج ترافيك، تيم نظارتي خود را براي ارائه خدمات حمل‌ونقلي و بهبود عملكرد ناوگان تحت پوشش خود به كار گيرند. در بخش مترو نيز شركت بهره‌برداري مترو بايد با اعزام قطارهاي بيشتر در ساعات پيك، حمل ونقل مسافر را مديريت كند. ساعت پاياني فعاليت مترو تا پايان سال
ساعت 24خواهد بود.

  • تغييرات در اجراي طرح ترافيك

فروش آرم روزانه طرح ترافيك نيز تا پايان سال‌جاري براي روزهاي پنجشنبه ممنوع و ساعت محدوديت ورود به محدوده طرح ترافيك در روزهاي پنجشنبه تا پايان سال‌جاري نيز همانند روزهاي عادي تا ساعت 17تعيين شده است. همچنين پايان ساعت كار مراكز كنترل ترافيك منطقه‌اي تا زمان اتمام ساعات اوج ترافيك شبانگاهي و اعلام آن توسط مركز كنترل ترافيك تا پايان سال‌جاري تعيين شده است.

  • برنامه ويژه براي پنجشنبه آخر سال

براي رفاه حال شهروندان در راه عزيمت به بهشت زهرا در روز پنجشنبه آخر سال، سرويس‌هاي ويژه‌اي از پايانه‌ها و ميادين بزرگ شهر ازجمله آزادي، انقلاب اسلامي، رسالت، خراسان، راه‌آهن، شوش، شهرري، خزانه بخارايي، نازي آباد، خاوران، محمديه، فلكه‌هاي اول ودوم تهرانپارس، ابوذر، تهرانسر، شهرك وليعصر، دولت آباد و صادقيه به سمت بهشت زهرا و برگشت آنها به مبادي اوليه برقرار خواهد شد، ضمن آنكه خطوط اتوبوسراني منتهي به بهشت زهرا با توجه به ميزان متقاضيان سفر تقويت خواهند شد.

  • فعاليت 24ساعته خطوط بي‌آرتي

براي رفاه حال شهروندان ساعت كار اتوبوس‌ها هم افزايش خواهد يافت و در خطوط سامانه اتوبوس‌هاي تندرو در مسيرهاي تهرانپارس - ميدان آزادي، پايانه علم و صنعت - پايانه خاوران، پايانه خاوران - ميدان آزادي، پايانه جنوب - پايانه شهيد افشار، ميدان راه‌آهن - پايانه تجريش، ميدان آزادي - دانشگاه علوم وتحقيقات پونك و پايانه لاله- پايانه متروي جوانمرد قصاب مبادرت به جابه‌جايي شهروندان به‌صورت 24ساعته خواهند كرد.

  • دپوي تاكسي‌هاي گردشي

در بخش تاكسي يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي مديريت شهري براي كاهش ترافيك، دپوي تاكسي‌هاي گردشي در نزديكي مراكز خريد و نقاط پرتردد شهر تهران نظير بازار، ميدان ونك و رسالت است. همچنين واحدهاي گشت نظارتي سازمان با نظارت بر فعاليت ناوگان تاكسيراني فعال در خطوط، باعث خواهند شد تا مسافري در روزهاي پاياني سال روي زمين نماند. براساس اعلام سازمان تاكسيراني چنانچه راننده تاكسي اقدام به دريافت كرايه بيشتر از نرخ مصوب كرد، شهروندان مي‌توانند پس از تماس با 2 سامانه 1888و 137و همچنين مراجعه به گشت‌هاي نظارتي، اين تخلف را گزارش دهند.

  • تمهيدات پليس براي روزهاي پاياني سال

پليس راهور تهران برنامه‌‌ريزي‌هاي لازم براي مديريت و روان‌سازي ترافيك معابر تهران در روزهاي پاياني سال را انجام داده و مأموران پليس راهور در اين ايام در آماده‌باش كامل هستند. سرهنگ ترابيان، معاون ترافيك پليس راهور تهران بزرگ در اين‌باره گفت: ممنوعيت انجام عمليات عمراني در معابر يكي از اين برنامه‌هاست.

همچنين تمهيدات ترافيكي در اطراف نمايشگاه‌هاي بهاره انجام گرفته و با توجه به افزايش حجم تردد در محورهاي منتهي به اين نمايشگاه‌ها كه در ٥ نقطه از تهران برگزار مي‌شود، مأموران پليس راهور در اين معابر حضور بيشتري خواهند داشت. همچنين در منطقه 12و محدوده بازار برنامه‌ريزي براي روان‌سازي ترافيك انجام شده است.

کد خبر 363806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha