همشهری آنلاین: دلار روز جمعه ۱۳ اسفندماه پس از دو روز رشد متوالی، عقب‌نشینی کرد در حالیکه بازارهای سهام جهان با قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا عقب‌نشینی بیشتری پیدا کردند.

Exchange

به گزارش ایسنا، مقامات بانک مرکزی آمریکا بر ضرورت افزایش هر چه سریعتر نرخهای بهره تاکید کرده‌اند و در نتیجه احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه میلادی جاری از ۳۰ درصد در دوشنبه گذشته به ۷۴ درصد در روز جمعه افزایش یافت.

جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا جمعه 13 اسفندماه در جریان یک سخنرانی گفت: اگر اشتغال و تورم همچنان مطابق با انتظارات بانک مرکزی بماند، نشست سیاست پولی ۱۵-۱۴ مارس احتمالا زمان مناسبی برای افزایش نرخهای بهره خواهد بود. از سوی دیگر استنلی فیشر، نایب رئیس فدرال رزرو در یک سخنرانی جداگانه اعلام کرد که از انتظار بازارها برای افزایش نرخها در ماه جاری خشنود است و در ادامه خاطرنشان کرد در سه ماه گذشته آمار اقتصادی نامطلوبی وجود نداشته است.

شاخص دلار آمریکا که روز پنج‌شنبه به بالاترین سطح در شش هفته اخیر صعود کرده بود، روز جمعه کاهش یافت، اما برای چهارمین هفته متوالی رشد ثبت کرد.

مجموع ارزش بازارهای سهام جهان اوایل هفته گذشته به رکورد ۵۶.۷ تریلیون دلار رسید و بیش از چهار تریلیون دلار از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، به ارزش بازارها افزوده شده است.

بیش از نیمی از این رشد حاصل صعود بازار سهام آمریکا بوده که طبق آمار بانک امریکا مریل لینچ، سرمایه‌گذاران در پنج هفته گذشته سرمایه زیادی را وارد آن کرده‌اند.

پس از این سخنرانی یلن، معاملات سهام ثابت بود و شاخصهای اس اند پی ۵۰۰ و نزدک با ثبت ششمین رشد هفتگی متوالی، بسته شدند.

سهام مالی که از نرخهای بهره بالاتر سود می‌برند، روز جمعه پس از اظهارات یلن با ۰.۴ درصد رشد بسته شدند و یکی از بهترین عملکردها را در میان بخشهای اس اند پی ۵۰۰ داشت در حالیکه بخش املاک با ۰.۴ درصد کاهش، بدترین عملکرد را داشت.

داوجونز اینداستریال اوریج با۰.۰۱ درصد رشد، در ۲۱۰۰۵.۷۱ واحد بسته شد در حالیکه اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۰۵ درصد رشد، در ۲۳۸۳.۱۲ واحد ایستاد و نزدک کامپوزیت با ۰.۱۶ درصد رشد، در ۵۸۷۰.۷۵ واحد بسته شد.

برای کل هفته داوجونز ۰.۹ درصد، اس اند پی ۵۰۰ به میزان ۰.۷ درصد و نزدک ۰.۴ درصد رشد ثبت کردند.

طبق آمار تامسون رویترز، حدود ۶.۷ میلیارد سهم در بازار آمریکا مبادله شد که کمتر از ۶.۹ میلیارد متوسط مبادله سهام در ۲۰ روز گذشته بود.

کد خبر 363872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha