همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پیش‌روی در کشور از لغزندگی جاده‌ها خبر داد

جاده لغزنده

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا گفت: سامانه بارشی به تدریج از غرب وارد کشور شده که ابتدا برای شمال غرب، غرب و سپس به صورت پراکنده در جنوب غرب، جنوب و بتدریج دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و در اواخر وقت در شمال شرق کشور سبب رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر سبب بارش برف می شود.

وی ادامه داد: شدت بارش در این روز در برخی نقاط استانهای زنجان، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه (15 اسنفد) با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، ضمن تشدید بارندگی در سواحل دریای خزر و افت دما در نوار شمالی کشور علاوه بر مناطق فوق، مناطق مرکزی کشور نیز افزایش ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

وظیفه با اشاره به اینکه شدت بارش روز یکشنبه در استانهای گیلان، اردبیل، غرب کرمانشاه، برخی نقاط استان گلستان، لرستان، همدان، مرکزی و شمال خوزستان خواهد بود بیان کرد: روز دوشنبه فعالیت این سامانه به صورت پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس جنوبی، دامنه های جنوبی البرز شرقی، مرکز، شرق و شمال شرق کشور خواهد بود. لازم به ذکر است با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی و لغزنده شدن جاده ها طی سه روز آینده ضروری است تمهیدات لازم انجام شود.

وی گفت: یکشنبه و صبح دوشنبه دریای خزر و روز دوشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز دوشنبه به دلیل افزایش سرعت وزش باد در شرق کشور پدیده گردوخاک در آن مناطق دور از انتظار نمی‌باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده نیز بیان کرد: آسمان تهران روز یکشنبه کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد باحداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتی گراد و روز دوشنبه نیمه ابری و بارش پراکنده گاهی وزش باد بتدریج کاهش ابر با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 9 درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

کد خبر 363893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha