همشهری آنلاین: معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به الزام شرکت‌های ریلی به رعایت ایمنی در همه ایام سال و اوج سفر نوروزی، گفت: زمان سیر در اغلب مسیرهای ریلی، با برنامه‌ریزی مشخص کاهش یافته است.

قطار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم محمدی با اعلام اين خبر افزود: معاونت بهره‌برداری راه‌ آهن وظیفه برنامه‌ریزی حرکت قطارهای مسافری را دارد که بر اساس درخواست معاونت مسافری است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته سفرهای نوروزی از ماه‌ها قبل در راه‌ آهن، اضافه کرد: قطارهای مورد نیاز برای ایام نوروز تأمین شده است ضمن آنکه زمان سیر و مسیرهای حرکت را برای حرکت قطارهای مسافری برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به ثبت ساعت رسیدن قطار به مقصد در بلیت، اظهار داشت: ‌در اغلب مسیرهای ریلی، زمان سیر طی برنامه‌ریزی مشخص کاهش یافت. تلاش کرده‌ایم قطارها تأخیر چندانی در مقصد نداشته باشند و در مبداء هم به موقع حرکت کنند، تا در زمان تعریف شده به مقصد برسند؛ ضمن آنکه نظارت بر عملکرد شرکت‌های ریلی در مبداء از نظر ساعت حرکت و خدمات وجود دارد.

محمدی با اشاره به اینکه در سال 95 نیز تعداد زیادی واگن مسافری با عمر بالا از ناوگان ریلی کشور خارج شد، گفت: تلاش کرده‌ایم که سیر قطارها در این ایام ایمن و مناسب از نظر استانداردها باشد، تا در این ایام پرتقاضا خدمات حداکثری ارائه شود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با اشاره به الزام شرکت‌های ریلی به رعایت ایمنی در همه ایام سال و به ویژه اوج سفرهای نوروزی، اظهار داشت: راه‌آهن یک روش حمل‌ونقل ایمن و پاک است؛ در جلسات مستمر با شرکت‌های ریلی از آنها خواسته شده است شرایط انجام سفرهای ایمن و مطمئن برای مسافران نوروزی فراهم شود.

محمدی اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم با برگزاری کلاس‌های آموزشی و صدور دستورالعمل‌ها در کنار نظارت‌های مستمر و تلاش بخش فنی، فاکتورهای مؤثر ایمنی در حد استاندارد رعایت شود، تا نوروز امسال هم نظیر دیگر ایام پرتقاضا، مشکل خاصی از نظر ایمنی نداشته باشیم.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن همچنین به برنامه‌ریزی برای اختصاص لکوموتیو جایگزین در ایام نوروز در صورت بروز نقص فنی برای لکوموتیو‌‌های فعال خبر داد و گفت: ‌پیش‌بینی کرده‌ایم ‌لکوموتیو جایگزین ‌در ایستگاه‌های راه‌آهن مستقر باشد تا در صورت بروز مشکل فنی، ‌بلافاصله جایگزین شود و مسافران سرگردان نباشند. ‌

اگر قطار 3 ساعت بعد از زمان تعیین شده به مقصد برسد، مسافر می‌تواند 50 درصد از بهای بلیت را از شرکت ریلی مربوطه دریافت کند و در صورتی که تأخیر قطار به 8 ساعت برسد، 100 درصد بهای بلیت بازگردانده می‌شود.

طبق اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سامانه صدای مسافر به شماره 5149 برای تهران و شماره 0215149 برای شهرستان‌ها، آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات مسافران‌ است.

  • قطارهای پرسرعت ؛ گام بلند راه آهن در مسیر تحول

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه آهن در مراسم معارفه مدیرکل راه آهن زاگرس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به توسعه ریلی، از توجه و حمایت ویژه دولت و مجلس به حوزه ریلی در برنامه ششم توسعه خبر داد.

  • کاهش زمان سیر قطارها در دوره نوروز

سعید رسولی، معاون برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل راه آهن در مراسم معارفه مدیرکل راه آهن زاگرس با اعلام این مطلب گفت: راه آهن در عمر 90 ساله‌ای که از ساخت آن می‌گذرد خدمات و امکانات زیادی را به کشور ومردم ارایه کرده است.

وی افزود: هم اکنون راه آهن در مسیر تحول بزرگی قرار گرفته است و این تحول با راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر، افزایش ظرفیت با سرعت در حال اجراست و این مهم منجر به تغییر چهره راه آهن خواهد شد.

وی گفت: مدرن شدن ایستگاه‌ها و ارایه خدمات مطلوب به مردم از جمله اقداماتی است که در این زمینه در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه آهن با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه حوزه ریلی، تصریح کرد: در همین راستا توجه و حمایت دولت و مجلس منجر به توجه ویژه‌ای به حوزه ریلی در برنامه ششم توسعه شده است.

رسولی در ادامه با تاکید بر توجه به بخش منابع انسانی و سرمایه‌گذاری ویژه در این حوزه، خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی سرمایه بزرگ هر سازمان از جمله راه آهن هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید تلاش شود تا مشتری‌مداری در رأس برنامه‌ها قرار گیرد، گفت: بهره‌گیری از نگاه نو و خلاقانه می‌تواند در تحقق اهداف پیش‌بینی شده به‌منظور حمل بار بیشتر و جذب مسافر اثربخش باشد.

کد خبر 363942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha