مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۸
۰ نفر

‌شهردار تهران دیروز درمراسم افتتاح پروژه‌های عمران شهری منطقه ۸ با اشاره به اینکه کاهش بیکاری و محرومیت‌زدایی و کمک به معلولان و نیازمندان شاخصه انقلابی بودن است، گفت: امروز این کاستی‌ها باعث دلشکستگی مردم، تضعیف انقلاب و زیر سؤال رفتن کارآمدی نظام می‌شود اما باید سنگر را حفظ کنیم که نظام و انقلاب تضعیف نشوند.

مسجد نوساز خاتم الانبیا با حضور شهروندان منطقه ۸  افتتاح شد.

اگر روزي در پشت خاكريز بايد دفاع مي‌كرديم امروز شاخصه انقلابي بودن خدمت به اين مردم است. محمدباقر قاليباف افزود: ما سعي كرديم هر‌چه در بضاعت داشتيم در طبق اخلاص بگذاريم تا بتوانيم بخشي از فشارهايي كه بر زندگي مردم وجود دارد را كاهش دهيم، البته ده‌ها نقص و ايراد در كارهاي ما وجود دارد كه انكار نمي‌كنيم اما در اين راه همه تلاش خود را به‌كار بسته‌ايم.

  • پروژه‌هاي قريب

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود از افتتاح تصفيه‌خانه و فازهاي باقيمانده درياچه شهداي خليج‌فارس در كنار پروژه امتداد بزرگراه شهيد حكيم و تونل شهداي غزه در آينده نزديك خبر داد و گفت: كار انتقال پايانه شرق به محل جديد نيز تا 15فروردين 96به نتيجه مي‌رسد و در كنار آن خط مترو در اين محدوده نيز به طول 2كيلومتر ديگر توسعه خواهد يافت تا امكان دسترسي با مترو به ورودي شهر و محل جديد پايانه شرق فراهم شود.

بر اين اساس دسترسي به تهران نو و بخش پاياني خيابان دماوند روان‌تر خواهد شد. قاليباف درمجموع وضعيت شرق تهران را به لحاظ برخورداري از سرانه‌هاي مختلف نسبت به غرب شهر ضعيف‌تر دانست و گفت: البته طي دهه گذشته تلاش شده تا سرانه‌هاي موجود در شرق تهران شامل بزرگراه‌ها، شبكه مترو، فضاي سبز و... با سرعت بيشتري رشد پيدا كند و امروز نيز با افتتاح 29پروژه شهري سرانه‌هاي فرهنگي، ورزشي و اجتماعي در منطقه 8نزديك به 20هزار مترمربع افزايش پيدا كرد.

وي به‌عنوان نمونه از مجموعه ورزشي آزادگان با 12هزار مترمربع شامل سالن‌هاي ورزشي مختلف براي خانم‌ها و آقايان و همچنين تكميل بزرگراه‌هاي امام علي‌، شهيد صياد شيرازي، شهيد ياسيني و شهيد زين الدين درشرق تهران نام برد. وي كه به‌منظور افتتاح پروژه‌هاي شهري به منطقه 8 رفته بود ابتدا نماز ظهر و عصر را در جمع ساكنين اين منطقه در مسجد تازه‌ساز خاتم الانبيا‌ به جا آورد و سپس براي نمازگزاران به ايراد سخناني پرداخت و گفت: 90ميليارد تومان براي اتمام اين 29پروژه درهمه زمينه‌هاي عمراني، فرهنگي، فضاي سبز و... هزينه شده است.

  • نهاد خدماتي، نهاد اجتماعي

شهردار تهران از جديت مديريت شهري در 10سال گذشته به‌منظور تبديل شهرداري از سازماني خدماتي به يك نهاد اجتماعي سخن گفت و افزود: دريكي از مواردي كه خدمت عالم بزرگ مرحوم آيت الله مجتبي تهراني رسيده بودم ايشان تأكيد كردند كه دركنار همه وظايفي كه درشهر به انجام مي‌رسد ازتبليغ و ترويج دين غفلت نشود چون ازنظر ايشان ما درمقابل دين مردم نيز مسئوليت داريم‌.

قاليباف از برخي قضاوت‌هاي غيرمنصفانه نسبت به عملكرد شهرداري انتقاد كرد و گفت: عده‌اي بدون توجه به حجم بالاي فعاليت‌هاي فرهنگي ونرم افزاري اجتماعي مي‌گويند شهرداري بعد از اينكه صد جا را خراب كرد 2تا اتوبان هم ساخت، سؤال ما اين است چه زماني را سراغ داريد كه به حوزه مسائل فرهنگي، هنري، مذهبي يا اجتماعي به اندازه اين دوره توجه شده باشد؟

وي ادامه داد: دراين خانه خدا از صميم دل مي‌گويم كه بدون شك درخدمت كردن به مردم كم گذاشتيم و كاري نكرديم حتي افرادي كه چند دهه دراين نظام درسازمان‌ها ونهادهاي مختلف مديريت مي‌كنند نيز به درستي انجام وظيفه نكرده‌اند اما درعوض انتقادهاي غيرمنصفانه مي‌كنند.

قاليباف ازچند برابر شدن سالن‌هاي سينما و تئاتر از سال84 تا‌كنون سخن گفت و افزود: ما با سينما، تئاتر يا هنر مخالف نيستيم ولي با فساد مخالفيم. وي از افتتاح قريب الوقوع باغ كتاب در تپه‌هاي عباس‌آباد خبر داد كه از هر جهت با مقياس‌هاي جهاني رقابت دارد و با يك رويكرد علمي و تربيتي و هويتي ويژه كودكان و نوجوانان به‌كار مشغول خواهد شد. شهردار تهران با اشاره به اينكه درحوزه اجتماعي لحظه‌اي ازتوجه به فقرا غفلت نكرده است، گفت: البته اساس كار در رسيدگي به فقرا استفاده از كمك‌هاي مردمي بوده است. شهرداري هم اگر وظيفه قانوني نداشته اما براساس وظيفه اسلامي و انساني انجام وظيفه كرده است چون معتقديم اگر عزيزي سر گرسنه بر زمين بگذارد، شرعا همه مديران مسئول هستند.

به گفته قاليباف به بيش از 70هزار خانواده‌اي كه تحت پوشش هيچ سازمان حمايتي نيستند و به نان شب خود محتاجند از سوي مردم در پايتخت كمك مي‌شود. وي با اعلام اينكه ريشه معضلاتي نظير طلاق، اعتياد به مواد‌مخدر، فقر و بيكاري در جامعه است، گفت: ما وظيفه داريم در حوزه مهار اين آسيب‌هاي اجتماعي در حد توان خود فعاليت كنيم چون اعتقاد داريم كه شاخصه انقلابي و حزب‌اللهي بودن كمك به مردم و حل مشكلات امروز جامعه است. وي منطقه8 را مشاركت‌پذير‌ترين منطقه در همكاري مردم در زمينه امورات فرهنگي و اجتماعي دانست و گفت:

آن چيزي كه در جامعه اسلامي ما وجود دارد توجه به خير عمومي، رسيدگي به عموم مردم و توسعه فضاي احسان و نيكوكاري است. اين در حالي است كه در فضاي سرمايه‌داري به منفعت‌طلبي فردي توجه دارند. به همين جهت بايد توجه كنيم كه در فضاي احسان و نيكوكاري مردم از حال هم با خبر باشند و دست همديگر را بگيرند.

  • توجه به رويكرد فرهنگي و اجتماعي در پروژه‌هاي جديد

بنابراين گزارش، ديروز بهمن نوري شهردارمنطقه 8نيز درسخناني بيشترين تعداد پروژه‌هاي به بهره‌برداري رسيده را مربوط به حوزه فرهنگي و اجتماعي دانست وبه‌عنوان نمونه از احداث مسجد خاتم الانبيا با وسعت 3هزار و ٦٠٠ مترمربع در 4طبقه نام برد. راه‌اندازي مركز توانمندسازي كوثر ويژه فرزندان ذكور زنان سرپرست خانوار در كنار مركز كارآفريني و اشتغال ويژه بانوان روشندل بخشي ديگر از مهم‌ترين پروژه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بود.

براساس اين گزارش ١٢پروژه در حوزه حمل‌ونقل و 3پروژه نيز در حوزه خدمات شهري و محيط‌زيست مورد بهره‌برداري قرار گرفت. شهردار منطقه 8شهر تهران از لزوم تعادل بخشي در ارائه خدمات سخن گفت و افزود: ما تلاش كرديم تا سرانه‌ها به‌صورت متعادل ومتوازن درسطح همه محله‌هاي منطقه توزيع شود تا همه شهروندان بتوانند ازاين خدمات به شكل عادلانه استفاده كنند.

وي درعين حال بر اداره امورمبتني بر سياستگذاري‌هاي از پيش تعيين شده و نه به‌صورت هرج و مرج و بي‌برنامه تأكيد كرد و گفت: به‌منظورحفظ منافع مردم سعي مي‌كنيم از انجام كارهايي كه هدف وچشم‌انداز مشخصي نداشته باشد پرهيز كنيم. نوري گفت كه با تبعيت از شهردار تهران سعي كرديم تا از تصديگري در منطقه خودداري و كار را به مردم واگذار كنيم؛ امري كه باعث شده تا در بحث تفكيك پسماند سرآمد مناطق ديگر شهر تهران باشيم.

کد خبر 363973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha