مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران جزئیات برنامه‌های این معاونت در نوروز ۹۶ را تشریح کرد.

نوروز

به گزارش ایسنا، مجتبی عبداللهی در نشست خبری که در تشریح ویژه برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مناسبت نوروز و تحت عنوان استقبال از بهار برگزار شد، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران موضوعات و فعالیت‌های خود را در چند بخش تقسیم کرده است و به مانند سنوات گذشته نسبت به ارائه خدمات ویژه به مردم شهر تهران و مسافران اقدام خواهد کرد.

وی در تشریح برنامه‌های ستاد گردشگری شهرداری گفت: ستاد گردشگری که زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند برنامه‌های متنوعی برای پوشش اوقات فراغت شهروندان و مسافران در نوروز دارد به گونه‌ای که در 11 نقطه و مبادی ورودی شهر تهران ایستگاه و چادرهایی برپا می‌شود که به مردم در خصوص مسائل فرهنگی و گردشگری اطلاع رسانی خواهد کرد.

پیش بینی 100 هزار بسته گردشگری برای توزیع میان مردم

عبداللهی گفت: در حال حاضر 100 هزار بسته گردشگری که شامل نقشه گردشگری تهران، مسیرهای گردشگری، تورها و کارت بلیت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آن است پیش بینی شده و درایستگاه های اطلاع رسانی توزیع خواهدشد. افراد می‌توانند با استفاده از این بسته‌ها از 250 نقطه و مکان گردشگری وابسته به شهرداری تهران و غیر شهرداری با تخفیف 50 درصد یا رایگان بازدید و استفاده کنند.

عبداللهی با بیان اینکه در حال حاضر 100 هزار بسته پیش بینی شده اما ظرفیت آن نیز وجود دارد که در صورت لزوم تعداد این بسته‌های گردشگری افزایش یابد، گفت: تورهای نوروزی از 28 اسفند آغاز می‌شود و تا 13 فروردین ادامه دارند، علاقمندان می‌توانند با ورود به سایت ستاد گردشگری شهرداری تهران و یا تماس با شماره 137 در این تورها ثبت نام کنند.

وی همچنین از برپایی 100 ایستگاه گردشگری در شهر تهران خبر داد و گفت: علاوه بر مبادی ورودی شهر تهران، در سطح شهر نیز ایستگاه‌هایی برای اهدای این بسته‌های گردشگری و راهنمایی مردم برپا خواهد شد.

  • تعیین 10 نقطه برای اسکان رایگان مسافران

وی همچنین در تشریح اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی در راستای اسکان نوروزی مسافران گفت: 10 نقطه برای اسکان رایگان مسافران در نظر گرفته شده است که عمدتا این مراکز به مانند سالن‌های سرپوشیده متعلق به شهرداری تهران هستند و در صورت نیاز آماده هستیم ظرفیت و تعداد این محل‌های اسکان نوروزی را افزایش دهیم.

وی همچنین از برگزاری تورهای 1.5 روزه خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار تورهای دوچرخه سواری و تورهای پیاده روی قلب تاریخی تهران که در رینگ تاریخی شهر برگزار می‌شود ، در برنامه پیش‌بینی شده است.

وی افزود:‌ همچنین تورهای ویژه‌ای برای خانواده‌های ساکن در مناطق محروم و بی بضاعت برپا خواهیم کرد همانطور که می‌دانید 43 محله کم برخوردار در مناطق 22 گانه شناسایی شده است که علاوه بر ارائه خدمات ویژه به معلولان و سالمندان، به خانواده‌های نیازمند نیز خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد شد.

عبداللهی همچنین در مورد ورود اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری و حواشی ایجاد شده پیرامون قیمت آنها گفت: این اتوبوس متعلق به بخش خصوصی است و سرمایه گذار خصوصی یک دستگاه اتوبوس بدون سقف دو طبقه وارد کرده است.

وی افزود: تنها یک عدد از این اتوبوس‌ها وارد شهر شده و ممکن است دیگر اتوبوس‌های مورد تفاهم در قرارداد تا نوروز 96 وارد کشور نشود. قیمت این تورهای گردشگری هم 120 هزار تومان نیست. البته شهرداری تهران در بحث قیمت وارد نشده و قیمت گذاری توسط ستاد و کمیته ایران‌گردی انجام شده است که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی است و شهرداری تنها تسهیل‌گر است.

وی افزود: البته چهار دستگاه اتوبوس یک طبقه بدون سقف در شهرداری موجود است که در رینگ تور سه برج و شمیران گردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه در تشریح ویژه برنامه‌ها و جشنواره‌های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران که زیرمجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود نیز گفت: از پنجم تا دوازدهم فروردین جشنواره‌های مختلف ورزشی در 22 بوستان شاخص مناطق 22 گانه پیش بینی کرده‌ایم که با رویکرد احیای بازی‌ها و ورزش‌های قدیمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره‌های ورزشی 40 تا 50 ورزش بومی اجرایی خواهند شد، گفت: همچنین جشنواره‌های عمومی‌تری در 1000 بوستان سطح شهر تهران داریم که با رویکرد بازی‌های گروهی و تیمی برگزار خواهند شد.

  • برگزاری جشنواره و مسابقه بزرگ بادبادک‌های تهرانی

وی همچنین از برگزاری جشنواره تندرستی در چهار پهنه شهر تهران خبر داد و گفت: همچنین جشنواره و مسابقه بزرگ بادبادک‌ها نیز در سه نقطه دریاچه خلیج فارس، بوستان ولایت، برج میلاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ایام مناسبتی زیادی نیز پیش روی داریم ، گفت: هفته درختکاری یکی از این ایام خاص است که ما در راستای ترویج فرهنگ درختکاری کمپین "یک عالمه درخت" را طراحی کردیم و ربات این کمپین نیز فعال شده و مردم از این کمپین استقبال خوبی داشته‌اند.

وی همچنین از اجرای طرح "هبه" خبر داد و گفت: افراد و خانوارهای تهرانی می‌توانند اجناس مازاد و وسایل دست دوم خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند، به گونه‌ای که می‌توانند با تماس به سامانه 137 وسایل خود را در اختیار شهرداری قرار داده و ما پس از تعمیر، بازسازی و ... آنها را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم.

وی افزود: البته به دلیل حجم زیاد تماس‌ها برای شرکت در طرح هبه ممکن است پشت نوبتی برای تحویل وسایل افزایش یابد اما حتما نسبت به دریافت وسایل اضافی و اهدایی مردم اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به جشن بزرگ روز مادر گفت: چند جشن بزرگ فرامنطقه‌ای در اراضی عباس آباد، دریاچه خلیج فارس، بوستان ولایت و برج میلاد برگزار خواهد شد و همچنین پویش "# احترام به شهدای آتش نشان" که در راستای پرهیز از استفاده مواد محترقه در چهارشنبه سوری است نیز اجرایی شده که مورد استقبال گسترده خانواده‌ها قرار گرفته است به گونه‌ای که این افراد عضو کمپین استفاده از وسایل پرخطر را تحریم می‌کنند.

  • دلجویی از 12 هزار مادر شهید در روز میلاد حضرت زهرا (س)

وی همچنین از اجرای طرح مادران آسمانی خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه در روز میلاد حضرت زهرا (س) با استفاده از توان حوزه‌های اجتماعی شهرداری در همه نواحی و سراهای محلات از 12 هزار مادر شهید در سطح شهر تهران دلجویی می‌شود.

کمپ‌های ترک اعتیاد در نوروز تعطیل نمی‌شود

وی در ادامه از اجرای طرح جمع آوری متکدیان، کارتن خواب‌ها و بی خانمان‌ها خبر داد و گفت: جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها در دستور کار قرار دارد و این در حالیست که در سنوات گذشته بنا به دلایلی کمپ‌های نگهداری معتادان در ایام نوروز تعطیل می‌شد و به این افراد مرخصی می‌دادند اما حالا بنا به تصمیم اتخاذ شده در استانداری کمپ‌های ترک اعتیاد در این مدت تعطیل نخواهند شد. هر چند که ظرفیت نگهداری این افراد در شهرداری بالا است اما لزومی ندارد که این افراد در نوروز تعطیل شوند.

کد خبر 364035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha