دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کل اوپک گفت: هنوز صحبت کردن در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک و دستاوردهای آن برای ما مهم است.

مهر به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک» نوشت: «محمد بارکیندو» دبیر کل اوپک در کنفرانس انرژی «CERAWeek» در شهر «هيوستون» آمریکا گفت:«صحبت کردن درباره تمدید توافق کاهش تولید نفت از سوی کشورهای اوپک هنوز زود است؛ این در حالی است که نگاه کردن به نتایجی که تاکنون بدست آمده مهم است.»

وی تصریح کرد: در زمان برگزاری نشست آینده اوپک در ماه می(خرداد ماه سال ۹۶) می‌توانیم تمام اطلاعات را بررسی کنیم و ببینیم چه دستاوردی را بدست آورده‌ایم.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، عرضه جهانی نفت در ماه ژانویه بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته و میانگین تولید نفت در روز ۹۵.۷۵ میلیون بشکه ثبت شده است.

سی و ششمین کنفرانس سالانه انرژی «CERAWeek» با حضور حداقل ۳ هزار شرکت‌کننده از بیش از ۶۰ کشور جهان از امروز دوشنبه 16 اسفندماه به مدت ۴ روز با محوریت مباحث صنعتی، استراتژی و سیاست‌گذاری‌های انرژی در «هيوستون» آمریکا برگزار خواهد شد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اعضای اوپک توافق کردند که تولید خود را از ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی در حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و عرضه نفت خود را به ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز برسانند.

کد خبر 364126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha