همشهری آنلاین: تصاویر ویدیویی که به تازگی در فضای آنلاین دست به دست می‌شود،‌ وجود مراسم عجیب عزاداری را در میان بوقلمون‌های وحشی نشان می‌دهد.

بوقلمون

بوقلمون

براساس گزارش گيزمودو، در اين فيلم كه توسط يكي از ساكنان شهر بوستون ثبت شده‌است، ده‌ها بوقلمون وحشي ديده مي‌شوند كه به دور جسد گربه‌اي كه با تازگي در اثر تصادف در جاده مرده‌است، حلقه زده و مي‌چرخند گويي درحال اجراي مراسم عجيب و غريبي برسر جنازه گربه هستند.

اما واقعيت اين است كه بوقلمون‌ها به شدت نسبت به وجود جسد در خيابان واكنش نشان داده و عصبي شده‌اند و با حلقه زدن و چرخيدن به دور آن تلاش مي‌كنند جسد را به ايمن‌ترين شكل ممكن بررسي كنند تا از بي‌خطربودن آن اطمينان به دست آورند. درواقع بوقلمون‌ها با اين كار تنها مي‌خواهند مطمئن شوند كه ديگر خطري آنها را تهديد نمي‌كند و رفتارشان بيشتر از سر كنجكاوي است.

همچنين بوقلمون‌هاي ماده كه در اين تصوير ديده مي‌شوند، نسبت به بوقلمون‌هاي نر از سيستم‌هاي دفاعي كمتري برخوردارند و به اين شكل تلاش مي‌كنند با قرار گرفتن در گروه خود را از خطر دور نگه‌دارند درحالي‌كه با حفظ فاصله از گربه مرده، جنبه احتياط را نيز حفظ مي‌كنند.

به گفته محققان،‌اگرچه رفتار گروهي بوقلمون‌ها يكي از استراتژي‌هاي ضد‌شكارچي رايج در ميان آنها است اما ايجاد حلقه به دور گربه نتيجه تاسف‌بار اين رفتار است كه هر بوقلمون ناخودآگاه مسير دم بوقلمون جلويي را دنبال مي‌كند و هيچ‌يك از آنها داوطلبانه حاضر به اعلام مرده بودن گربه نيست.

کد خبر 364158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha